Wednesday, March 2, 2011

muhasabah diri

td ms kat toilet, tgh membuang tu terpikir2 gak..apalah pandangan org len terhadap diri ni...mesti ada perangai kite yg org xske.ye x....???hehehhe...so aku dgn inisiatif sendirik, sedang mencuba2 mencari2 kekurangan diri yg boley meng annoyed kan org di sekeliling....di antaranya sikap aku yg aku xske adalah....

1) aku nie sensitip..tmbah2 skang nie. cpt naik angin, cpt majuk, cpt terasa....(sensitip tu ok, tp aku ni over     sensitip) tp cbe belagak like i'm d coolest girl around..hehehhehe...xbole blaa :P

2) ske sgt bersangka buruk ngn org, seolah2 akulah y paling best, org lain xbest..kihkihkih...skang tgh mencoba2 jadik org yg berfikiran positif dan cbe bersangka baik....

3) xske klu diri ni ketinggalan..klu org len taw cter, aku pon msti nk taw.kdg2 rs mcm bz bodi pon ada, tp tpaksa jd bz bodi, spy aku xtertinggal dr gossip2 liar terkini...hehehhehe....aku kan msti nak d depan....itu lah mslh aku skrg nie...

4) aku cpt xske ngn org...d sebabkan sikap spt ni no 2, aku nie, cpt sgt xsuke ngn org..n bila aku dah xske kat org tue, aku hny akn nmpk jahat org tu jer..kebaikan dia lgsung xnmpak...padahal manusia nie kan dilengkapkan ngn sikap buruk dan sikap baik....dan sbg penyelesaiannya aku cbe dok diam2 n recall balik apa yg org tu dah buat kat aku...klu aku berjaya nmpk sikap baik dia, maka dgn otomatiknya aku akan berjaya menghapuskan tanggapan negatip thadap org tue....chaiyok azfa...kerana sikap ko yg mcm nie slalu membuahkan bunga2 "perang besar" dgn enchek suami.....

5) aku ske rs diri mcm di peralatkan....tambah2 klu aku rs keje y aku buat tue sgt letih n memenatkan (pesakit astma tegar mcm aku mmg slalu nya akan cpt letih n out of gasp)....tp cbe buang perasaan tu jauh2 demi melihat org len bahagia..bak kata laki aku "ati org kena jaga, ati sendirik campak longkang pon xpe"....hehehehhe

6) pemalas TEGAR...wwawawa...nilah sikap aku yg paling ketara skali..aku nie pemalas yg amat2 malas...hehehhe...nsbla dpt laki yg rajin..kuikuikui...(tp kuat membebel, hangin gak aku)....
         * Suami : Yang, amikkan air kat abg...abg hauslah... (sambil tgnnya menguis2 kepok roda ngn mata tertancap tepat ke skrin laptop/TV keciknya...smbil goyang2 montot cbe membetulkan posisi baring/tdo nya....amboi2....mrh nie)
            Aku : MALAS.....
         * Suami : Yang, masakkan abg yang. abg laparlah...
            Aku : MALAS...
         * Suami : Yang, bangunlah yang...g keje...dah kul 6 nie....
            Aku : MALASlah bang... (sambil tarik selimut)....:)

7) aku cpt naik hangin.....n aku cbe ilangkan asap dan api2 yg membuak2 kuar dr tinge idung...dan dr segala sudut rongga badan dgn menghadirkan diri ke sessi "taip laju2 luahkan kat blog"...hahhahahaha....

Sekian la dulu kot...klu ada lg negatif side aku yg korang nmpak tp aku xnmpak...cbe2 lah kawtim slotok ngn aku yer, agar perangai aku nie xmelarat2 ke org len lak...hehehhehehe.....

peace no war....

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...