Thursday, August 23, 2012

keje dah settle....yahoo!!!!

entri melekat sehingga 23/08/2012
untuk entri terbaru scroll down



yeay yeay, esok boleh deliver album customer

puan nurul, saya dah siap kan album awak ye..boleh datang pick up anytime as u wish
harap2 awak berpuashati lah, takutnya nak deliver album nie senarnye





n kalau ada sape2 nak suh saya amik gambar silalah berbuat demikian
tak mahal pon
FAMILY PHOTOSHOOT slot utk 2jam saya hanya charge RM200..bukan USD bukan Poundsterling yer...semua dalam MYR....malaysia ringgit dua latut sahaja.....saya kasik semua gambar2 yg di ambil (pendrive 4gb) + sticky album (80 pcs edited pitcha)

kalau nak 8R ngan frame kena tambah RM20 yer..hehehehhe


LOKASI PS : area PUTRAJAYA je ek!!! ~lain2 lokasi kena tambah wet minyak+tol saya ke tempat anda....KULIM and KOTA TINGGI boleh jugak!!tp kena tunggu tym saya balik kampung lew.. :)

BERMINAT???? :)
contact saya kat:
luvlyazfa@gmail.com
Add n PM kat FB account : Azfa Noona Hj Baharudin

P/S : Bismillahirahmanirrahim.....tarik napas dalam2 tggu reaksi customer!!!!!

Anyeong!!!!!!!!


Thursday, August 16, 2012

red wok tym ~IFTAR series

salam...
budak comel nie malas dah nak masak ujung2 Ramadhan nie, dah nak abes puasa baru kalut gi IFTAR sana sini ngn kawan2...

kali nie kami berbuka di restoran RED WOK bandar baru bangi..first impression mmg terpegun tgk tmpat nie..luas dan deko yg cantik!!siyes langsung tak serik ke sini...lain kali nak cuba SIZZLING/GRILL pulak...

gambar tak banyak sbb masing2 kalut dengan makanan memasing2, pulun nak mkn itu ini..mmg terbaikk...sesambil makan dok puji2 selection yg ada...mmg berbaloi-baloi arga buffet steambot RM28 tue...sangat2 berbaloi.bg yg tak mkn banyak, mmg rugilah..hahahha...

aku macam biasa kalau g buffet steambot mmg tak cari bola2 api sume..aku akan amik fresh2 seafood/daging/ayam jer....rugi2, makan bola2 nnti cpt kenyang!!pencinta makanan mcm aku mmg sgt2 teruja lah..mata meliar jer dok aim makanan..takut sangat abes!!!hahahhaha








 

sepanjang2 berada kat redwok ni jer gambar yg aku sempat snap....

tp tempat ni recommended!!!!

harga buffet steambot
DEWASA : RM28
KANAK-KANAK : RM17

harga buffet sizzling/korean grill
DEWASA : RM33
KANAK-KANAK : RM18

mmg terbaekkk.....


Tuesday, August 14, 2012

Nak Tahu Kenapa ‘Spender’ Lelaki Dijual Dalam Kotak, Perempuan Berselerak?

entri kopi paste..hihihi

Kenapa ‘Spender’ Lelaki Dijual Dalam Kotak?
Kenapa seluar dalam lelaki biasanya dijual dalam kotak sedangkan panties perempuan pulak selalunya dijual longgok, berlipat atau bergantung?
Hurmm… kenape ye??
Korang nak tau??
Boleh tengok jawapannyer tat bawah….
‘First’ kita tengok macam mana orang perempuan memilih seluar dalam:






Sekarang kita tengok pulak macam mana orang lelaki memilih seluar dalam:

Friday, August 10, 2012

IFTAR ~21 Ramadhan

Assalamualaikum...

MasyaAllah..sedar tak sedar dah sampai ke penghujung Ramadhan dah...Rugi rasanya sbb tak betul2 menjalani ibadah dalam bulan Ramadhan nie..tetiba hati jadi sayu...jadi sebak lak...

korang dah tgk iklan Raya dari Bernas???pertama kali tgk iklan tue, aku jadi sentak....sebak..hiba...teresak2 aku nangis smpai en bear pon jd hiba...iklan pasal 2 sahabat yg di besarkan di rumah anak2 yatim, teringin pulang ke kampung utk berjumpa ibunya...sedih sangat...kalau aku jumpa budak2 tue, aku nak antar diorg g tmpat yg dorang nak g...lebih sebak lg bila sebenarnya ibu budak tu dah meninggal...hukhukhuk...siyes tersentuh hati aku....dahla takde anak, menambahkan lagi rasa hiba aku....

tengoklah..semoga dapat memberi pengajaran kepada kita...

sob sob sob

hari nie aku tak masak pelik2 pon..sbb dah lama kambing kat peti ais atas, so kenalah masak jugak hari nie...

aku just bakar kambing tu..tanak nasik n then buat kari asam terung+belimbing buluh....

kambing nie just aku perapkan dgn minyak zaitun,serbuk kari,serbuk cili,garam,serbuk blakpepper jer....pahtu bakar dengan api sederhana sampai masak...kes aku aku bakar well-done...betul2 kering....

kari asam ni lak aku panaskan minyak..tumiskan bawang putih dan bawang besar...pahtu masukkan serbuk kari ikan dan serbuk cili/cili boh...masak samoai naik minyak...masukkan air yg banyak..pahtu masukkan terung,tomato,belimbing buluh...biar smoai masak..masukkan serai,daun kesum dan asam keping...biar sampai mendidih...sedappp gak!!!hehehhe kalau ada ikan lagi masyukkk!!!ikan keras dlm peti lg....xperlah...hihihihihi

simple kan???jgn kata nak masak nak keluarkan kamera pun aku malas...pakai kamera tepon ja....dahla kamera cikai ja...huhuhu...jadiklah kan???hehhehehe

k lah...babai

anyeong!!!!


iftar ~20 Ramadhan

Sessi iftar bersama kengkawan....
kali nie iftar ala western..hamboi!!!idaklah western sangat pon..ekceli makan makanan ala western jer.mkn kat Chop & Steak Seri Kembangan...

Alhamdulillah kenyang...




gambar memang tak cantik sebab pakai kamera henpon..lpe betul nak bawak kamera

kedai ni best (pada aku la)..deko dia mmg best...servis pon okeh, xlambat sangat pon!!hehehehhe...bulan Ramadhan nie dia sediakan air masak+kurma atas meja..so kalau diorang terlambat pon tak kisah sangat..takderla kelam kabut sangat dorang nk kejar oder..

pegi sana kami buat tempahan melalui telefon
nak tempah boleh kol 0193357373 / 0133383232
memang sngt santai dan tak kelam kabut pon...
n makanan kat cni memang berbaloi2..kami makan 10 orang n ada side2 dishes...
baru RM138++

tengok menu nie...


n ini apa yg kami santappp semalam....

chicken chop RM8.90
dia pakai sos cendawan so klu nak lagi sedap mtk jer sos black pepper

spagetti meatball with cheese RM10.90

lamb chop RM9.90

grilled fish RM8.90

sbb murah so THUMBS UP!!!!hehehhehe

recommended.....
mcm na nak sampai tempat nie???lokasi nya terletak di roundabout Serdang....berdekatan kilang Berryls dan Perodua....

ANYEONG




 

Thursday, August 9, 2012

iftar ke?????

anyeoaseyo....

chincha chincha
lost count already..iftar ke???seriously....maybe 19 Ramadhan...maybe 20 of Ramadhan..
giloss...mcm lama je x menghapdate menu iftar aku....

lepas yee mee...aku hanya masak simple2, n mostly makanan yg di makan adalah makanan dr luar..kenapa ek???sbb aku perasan mcm aku ni agak bz byk benda nak buat, n kdg2 rs mcm sgt letih konon banyak sangat keje..kan kan????huhuhuhuhu

last sabtu masak simple2 je sbb pg dah letih wat photoshoot...balik mmg craaaaaaving for seteguk air pon jd lah..tp sbb posa, ku tahan jua..edit 3 keping gambor, tertidur....sampai kul brapa ntah..pahtu mls giler nak masak

apa yg jadik
hanyalah

 sayur campur with chicken with blackpepper sauce (sayur campur lebihan kuah yee mee)


sedap ker???ntahlah...sedap kot...hahahahaha

n tekak teringin nak makan petai so jadilah ini...

sambal tumis tuna n petai..yg ni mmg sedappp!!!hahahhaa siap makan ngan roti lagi..hihihihi

pahtu hari ahad tak masak, tekak nak makan nasi kerabu jalan kuching..so g lah sane, last2 apa yg di cari tak jumpa, lain yg dibeli..tp pape pon still bley masuk ke tekak lagi lah..hehhhehe..

siap berbuka kat bangku2 taman tasik titiwangsa...dulu masa bercinta mmg selalu lah berbuka kat bangku2 mcm nie...siap bawak tikar kengkadang tu, n also ubat nyamuk sbb mmg banyak nyamuk.tp hari tu lupa bawak ubat nyamuk n tikar la plak...so mmg duduk atas bangku taman!!! best gilew.....

hari senin masak simple2 jer...

sebenarnye wat alas perut je sbb plan ngn en bear nak g makan nasi sup kat kedai Janda Baik kat flat PPRT depan kem dia....ntah kenapa tekak tingin nak jamah nasi sup la plak..so utk alas perut tym berbuka aku prepare roti n masak tuna with chili ja....


 lps maghrib baru g kuar cr nasi sup....dlm kul 8 gak la kami kuar..mula2 g mandikan Awang..pahtu terus gerak g KL...yahoo...dah lama kot tak masuk KL..hehehhehe

hari Selasa buat nasi lemak sambal sotong je...menjadik cme nasik tak berapa berasa...kurang garam kata en bear...sambal sotong alhamdulillah jadik..tak sia2 beli sotong suku kilo kat pasar...hehhehe

hari ni rabu, lagi sekali tak masak...kuar isi minyak kete tym betul2 azan...minum air masak jer..pahtu g bazaar Putrajaya..tym nie dah start dok kemas2 barang dah...hehehhe..beli 2 bungkus air arga rm2 je..pahtu dapat lagi 2 bungkus air percuma..hehhehehe...rezeki rezeki...so berbuka mmg bermacam2 jenis airlah yg kami minum...jagung+mata kucing+kelapa laut...soya ada lg sebungkus dlm peti buat sahur lak...hehehhehe...beli nasi arab rm5 je mampus tak sedap pon...pahtu beli nasi kerabu banayk giler rm2 je...siap makcik tu extra sebungkus lagi...last2 buang jer,kalau tau ada dpt percuma tak payah beli nasi arab...ayam percik RM6...murah2 belaka...so sape nak makanan murah2 gi lah tym dah lepas berbuka..hahahhaha....

shopping dalam gelap...pahtu lepak depan bangunan MOF 

berdating lagik..hehehhehehe

sekian la dulu entri tangkap muat saya kali nie...hehehhehe...

ANYEONG....


Wednesday, August 8, 2012

sangat berinspirasi sekarang!!!!

Entri penuhkan minda pulak kali nie....

NSPIRASI: Jutawan Speedmart99 Adalah Lelaki Cacat, Belajar Setakat Darjah Enam

Kita mungkin sudah biasa melihat rangkaian mini market 99Speedmart yang papan tandanya berwarna hijau gelap dan oren itu.Ramai mungkin tidak tahu siapakah pemilik rangkaian mini market itu.

Untuk rekod, ia adalah milik seorang lelaki kurang upaya (OKU) bernama Lee Thiam Wah. Beliau memiliki lebih 2OO buah cawangan 99
Speedmart di seluruh Malaysia (2011).Lee berkerusi roda semenjak kecil.Sewaktu bayi, Lee lumpuh disebabkan polio dan hilang fungsi kakinya.
 


Bapanya seorang buruh pembinaan dan ibunya seorang penjaja, mereka bekerja keras untuk menyara 11 anak.Mereka cuma mampu menyediakan pendidikan peringkat sekolah rendah kepada Lee.Untuk menghilangkan rasa sunyi, Lee belajar sendiri dengan membaca buku yang dipinjam dari jiran, dan menjual makanan ringan serta snek ditepi jalan.

” Saya perlu menolong diri sendiri. Tiada siapa yang hendak menggaji saya yang mempunyai fizikal yang terhad ini..”

Lee memiliki simpanan RM5,000 ketika 23 tahun, cukup untuk memulakan kedai runcit. Dari situ beliau mula belajar tentang perniagaan runcit.

Lee menceritakan - ‘saya belajar apa pelanggan mahu, saya kenal siapa pembekal dan harga mereka. Dan saya kaji pesaing saya dengan cermat..’

Beliau telah berjaya menubuhkan 8 pasar mini di sekitar bandar Klang, Selangor pada hujung tahun 1990an walaupun kegawatan ekonomi berlaku pada masa itu.

Kejayaan ini adalah sumber keyakinan kepadanLee dalam perkembangan perniagaan kedai serbaneka yang mempunyai potensi tinggi.

Pada Ogos 1992, pasar raya 99 yang pertama telah dibuka.

Sejak tahun 1995, 7 buah lagi pasar raya yang menggunakan sistem kawalan stok dan inventori yang terkini telah dibuka di beberapa kawasan di Klang.

Perniagaan kesemua pasar raya ini berkembang dengan kadar 8 peratus setahun.

Pada masa perniagaannya berkembang, beliau telah memperoleh banyak pengetahuan dan pengalaman dalam bidang perniagaan barangan serbaneka.

Beliau mempunyai kepekaan yang tinggi terhadap setiap perkara yang melibatkan perniagaan ini seperti layanan pelanggan, pemilihan tempat perniagaan, kebersihan tempat perniagaan, pentadbiran perniagaan, penjualan dan promosi.

Ini menghasilkan rangkaian pasaraya berjenama tinggi yang dikenali oleh penduduk Klang.

Daripada pengalaman dan kejayaan Lee dalam perniagaan ini, beliau telah mengilhamkan satu konsep kedai serbaneka moden yang mempunyai segala kemudahan dan keperluan yang boleh dijalankan dengan satu kedai.

Justeru, 99 Speed Mart Sdn. Bhd. telah ditubuhkan untuk mengadakan francais kedai-kedai serbaneka di seluruh Malaysia. Sembilan kedai-kedai serbaneka 99 Speed Mart Sdn. Bhd. telah wujud di sekitar Lembah Klang.

Konsep kedai serbaneka 99 Speedmart telah direka untuk menawarkan kepada pengguna cara membeli-belah dengan mudah, cepat dan selesa tanpa kesesakan orang ramai yang biasanya dapat dilihat di pasar raya atau pasar raya besar. Ia juga menyediakan pelbagai jenis barangan dengan nilai yang terbaik untuk pengguna.

Slogan kedai serbaneka 99 Speedmart Begitu cepat, begitu mudah meliputi idea dan konsep kedai serbaneka 99 Speedmart iaitu Cepat dan Mudah. Ini kerana pengguna boleh mendapatkan barangan yang diperlukan dengan cepat serta mudah dari segi masa, wang dan penginapan.

Bagi menguatkan ‘ikatan’ dengan pembekal, Lee akan menjelaskan bayaran dengan hanya beberapa minit sahaja dengan mereka setiap kali beliau memperoleh barangan yang dipesan.Cara ini menyebabkan pembekal percaya kepada kejujuran Lee.

Di kala ramai OKU yang bergantung sepenuhnya pada bantuan kerajaan, Lee memecahkan tradisi ini.Beliau pada awalnya terpaksa meminta bantuan adik beradiknya untuk menyusun barangan yang berat.Keadaan beliau berkerusi roda tentunya menyebabkan pergerakannya terhad.

” Sudah tentu saya kena bekerja lebih kuat dari orang lain. Saya tidak boleh berbahasa Inggeris, berkerusi roda dan sekolah setakat darjah enam.

” Tapi bila berkerja keras, secara automatik boleh menambahkan rasa keyakinan diri dan ilmu pengertahuan,” kata Lee.

Beliau juga tidak menggunakan kecacatan dirinya bagi meminta diskaun dari pembekal.Tiada keistimewaan khas, cuma bisnes dan berurusan seperti orang lain.

Hebat bukan????
 
ni pon entri copy paste jugak.....apa salahnya berkongsi cerita kalau memberi manfaat, kan???!!!
 
P/S : saya sangat2 berinspirasi sekarang...kalau boleh saya pon nak berjaya macam Lee....hehehehhee

Sunday, August 5, 2012

Cara Mengenali Gadis Yang Masih Ada Dara

Entri copy paste:

DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu senggama licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.

HIDUNG

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, terkadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat. kalau tak percaya, cuba lihat hujung hidung anak gadis, merahkan..? Bagi lelaki yang suka merosakkan kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallahualam..

MATA

Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati…..
Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantik ke, seksi ke, menghairahkan ke, dan lain-lain. Selalunya kita memandang wanita cantik hanya dibahagian luar saja, tapi bahagian dalamnya sudah rosak, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak, cubalah tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam (tanda memar) bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak seperti garis-garis hitam di bawah kelopak mata disamping warna hitam dibawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut (berkeriput).

BUAH DADA (PAYUDARA)

Peranan buah dada memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti bahawa gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah disentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit daripada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis ketika berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan melambung jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bererti ketegangan sudah hilang. Kalau belum pernah kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambung-lambung bererti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena ramas. Sebab, buah dada yang besar kena ramas dan yang besar kerana faktor semulajadi (alami) memang berbeza.

GARIS TAPAK TANGAN

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (pecah urat, urat-urat yang menyerupai retak), bukan kerana disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia (alergik), bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua tapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnanya pucat tidak merah, jika dipicit terus ia menganjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus-putus dibahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus-putus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat tapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya sekejap kira-kira satu minit. bila disaat mengenggam terasa panas (hangat) dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sangat walaupun ada rasa panas (hangat) bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah diserahkan pada lelaki lain ^_*.

Cuba pegang erat jari kelingkingnya kira-kira satu minit, kemudian lepaskan. tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan ? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf sajalah, kemungkinan ia sudah tidak suci lagi. Tetapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut. Alhamdulillah, nampaknya masih suci. (Yang menguji adalah orang laki-laki) ..(Pakai Sarung tangan.. aurat nak kena jaga ^_^ )

JARI TAPAK TANGAN

Dengan jari-jari lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan. perempuan juga begitu. jari-jari adalah kawasan yang paling mudah untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah. terlebih dahulu berjabat tangan, ketika berjabat tangan ramas-ramaslah tangannya, kalau lelaki bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari-jari gadis itu boleh di ramas-ramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain sudah terbuka luas. Cuba jari-jari gadis itu di belai-belai dan di ramas-ramas dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan lelaki dijarinya memang memberi satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke daerah-daerah yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu sudah terbiasa disentuh atau tidak, Cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, ketika bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah?, kalau dia terkejut dan berubah wajahnya, berkemungkinan besar dia masih suci. walaupun mungkin dia pernah berasmara (ringan-ringan) , tapi mungkin belum sampai tertebuk daranya. Jika ketika jari kelingkingnya disentuh kemudian dia nampak macam biasa saja dan tak mahu bersuara, kemungkinan besar kesuciannya sudah tiada. Wallahualam..

PERUT

Peribahasa menyebut, biar pecah di perut jangan pecah di mulut. begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah daranya, pasti pecah perut. Bila seseorang gadis pernah melakukan hubungan badan, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit.

RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan dalam menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya kelhatan rapi, segar dan tidak kasar. manakala gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bersemangat (kuyu).

BIBIR

Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir ke bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis pucat atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak nampak lebam dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah dicium akan nampak lebam-lebam sedikit walaupun hanya sekali saja, dan juga dapat mengubah bibirnya dimana terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbahagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi boleh dilihat jika diperhatikan betul-betul.

KEMALUAN

Ini sudah tentu hanya akan diketahui setelah bernikah. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan badan, pintu kemaluannya tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit dan lebih kembang. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih tertutup bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak perawan lagi.

LEHER

Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, ertinya perempuan itu pernah disentuh lelaki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan akibat dah tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. apabila gadis itu kerap keluar denganlelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil diliang romanya dan warna pucat kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang dibulu roma nampak jelas dileher, ini juga bererti gadis itu selalu disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang, cuba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang ertinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah beranak.

Pesanan :
Entry di atas adalah kajian yang dilakukan oleh pakar perempuan.Bagi yang tidak berpuas hati dengan hasil kajian di atas,sila lontarkan pendapat anda dalam komen di bawah.Pesanan admin,kami percaya bukan semua perempuan yang memiliki ciri-ciri di atas sudah hilang dara kerana bukan semua sifat manusia itu sama.

Saturday, August 4, 2012

{potraiture} ZILA+IWAN

SAVE THE DATE

they'll be married soon!!!but heavenly still 'malu2'...thank god kalau ada perasaan macam tue.bukan apa zaman sekang ramai yg dah xsegan2 nak pegang2 eventho lom ada 'halal' status!!!goooood!!!!!

fotoshoot berlangsung selama hampir 2 jam setengah kat area pullman.mcm nak g banyak tempat.tp kat cni saja dah banyak lokasi da...gi lak pepagi, mmg takder org.seronok beb!!!tak ske ramai org tym nk fotoshoot...

zila + iwan
my customer for today!!aku penah up gmbar pertunangan diorang dulu...pertemuan di atur oleh adik sang teruna sendiri, membuahkan hasil lalu terciptalah sepasang merpati dua sejoli yg bakal memasuki alam rumah tangga in a few more month...

mula2 sang teruna nie malu2...nak tgk kamera pon malu2..tp last2 dah selesa n dah panas, dia lak yg mtk nak bergambar begini dan begitu...bagussss!!!!mgkin segan kot berfotograferkan perempuan, comel lak tu, mcm aku...hahahhaha....seronok shoot diorang nie...n di bantu lak dgn 2 assistant aku yg setia...Alhamdulillah, berjalan lancar!!!

tengs my fren LINIEY YUSOF n AIN NASIR...nnti2 ikut la aku lagi eh!!!!

eh banyak cerita pulop...layan gambar2 dulu!!!!


Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu


P/S : Cinta adalah pemberian Allah yg indah...pupuklah dan bajailah ia dengan kasih sayang!!!


 
there are chemistry amongst two hearts!!!!!!!!!!!
__________________________________________________

JENAKA ~ada logiknya jugak...hiiiihi

Ada dua orang gadis yang cantik. Salah satu dari mereka cara berfikirnya Matematik (M) dan yang satu lagi cara berfikirnya menggunakan Logik(L). Mereka berdua berjalan pulang melalui jalan yang gelap, dan jarak rumah mereka masih agak jauh. Setelah beberapa lama mereka berjalan, tiba-tiba
mereka perasan ada seseorang sedang mengekori mereka...

M : Awak perasan tak ada seorang lelaki yang sedang berjalan mengikuti kita kira-kira sejak tiga puluh lapan minit yang lalu? Aku kuatir dia bermaksud jahat.

L : Itu hal yang Logik. Aku rasa dia nak merogol kita la.

M : Alamak, dengan kecepatan berjalan kita seperti ini, dalam waktu 15 minit dia akan berjaya tangkap kita. Adoh hai, apa yang harus kita buat?.

L : Hanya ada 1 cara logik yg harus kita lakukan, iaitu berjalan lebih cepat.

M : Itu tidak banyak membantu laa, macammana ni.

L : Tentulah tidak membantu, Logiknya kalau kita berjalan lebih cepat dia juga akan berjalan lebih cepat.

M : Jadi, apa yang harus kita lakukan? Dengan kecepatan kita seperti ini dia akan berhasil menangkap kita dalam waktu dua minit setengah je lagi...

L : Hanya ada satu langkah Logik yang harus kita lakukan.. Engkau ikut jalan kiri dan aku ikut jalan kanan.

Setelah kedua gadis itu berpisah.. Ternyata lelaki tadi mengikut langkah si gadis yang menggunakan logikal (L). Gadis matematik (M) tiba dirumah lebih dulu dan dia kuatir akan keselamatan kawannya.

Tidak berapa lama Gadis Logik (L) datang.

M : Oh Syukur ya Allaaaaah.. Kawan aku tiba dengan selamat, Eh macamana cerita engkau kena ikut oleh lelaki tadi?

L : Yelah, Setelah kita berpisah dia terus mengikuti aku.

M : Ya.. ya.. Tetapi apa yang terjadi kemudian dengan engkau?

L : Sesuai dengan logik aku, teruslah aku lari sekuat hati dan lelaki itupun lari sekuat tenaga jugak.

M : Dan... dan..

L : Sesuai dengan logik, dia berjaya mendekati aku ditempat yang gelap...

M : Jadik.. Apa yang engkau lakukan?

L : Hanya ada satu logik yang dapat aku lakukan, iaitu mengangkat kain aku tinggi-tinggi sampai nampak seluar dalam.

M : Alamak... jadik apa yang dilakukan lelaki tadi?

L : Sesuai dengan logik... Dia bukak tali pinggang, bukak zip dan londehkan seluarnya...

M : Alamak... jadi apa yang berlaku?

L : Logik bukan, kalau gadis yang mengangkat kainnya larinya lebih cepat dari pada lelaki yang berlari sambil seluarnya terlondeh, langkah aku besar, tapi dia macam orang yang masuk pertandingan lari dalam guni... So akhirnya aku terlepas dari lelaki itu.

M: Ha ha ha ha Memang logik

Apa kata korang baca ini pulak?

 

ANYEONG!!

Friday, August 3, 2012

IFTAR ~13 Ramadhan


menu for today's iftar

YEE MEE WITH CHICKEN AND MUSHROOM

sizzling yee mee ekceli..alhamdulillah cubaan pertama agak menjadi cme ada sket kureng..tak pasti kat mana yg kureng..mgkin tak pekat kot...xcukup masa td, sepatutnya kena biar dia boiled sampai pekat kot..tp en bear cakap MALATOPPPSSS.....Alhamdulillah..yg penting bear bley makan!!!

nak resepi???

potong dan bersihkan ayam...rebus....
cendawan kering di rendam dalam air sampai kembang
celur yee mee
celur sawi jepun

ok....mula2, tumbuk beberapa ulas bawang putih, pahtu panaskan kuali dan goreng bawang putih td hingga naik bau, pahtu masukkan sos tiram+minyak bijan serta garam dan gula...ikut suka nak warna hitam tambah banyak..hehhehe...pahtu masukkan ke dalam rebusan ayam tadi...n tambah tepung jagung sampai pekat...masak sampai kuah pekat.....masukkan cili kering dan cendawan kering yang di rendam tadi...

siap utk di hidang n di santapppp......


esok nak masak apa pulak ek????hehhehehe

n the below pitcha is so so so damn true....nilah yg berlaku kat aku!!!hehhehehehe.....




Thursday, August 2, 2012

IFTAR ~10,11 dan 12 Ramadhan

Assalamualaikum..
gila dah berapa lama tak hapdate blog....lost count oledi sekang iftar ke berapa Ramadhan...starting from 2 days ago kot na....:)

dek kerana Ayoub dah berapa hari tak hapdate n memasak di rumah...semalam semalam makan KFC je, dah tym berbuka baru keje settle...en bear pon tingin nak makan KFC tetibe...so makan la, sorang satu dinner plate...tp aku makan 2 ketui ja OR, yg lain2 en bear la makan...kebulur katanya,seharian kat bengkel kete betulkan si Ayoub..Alhamdulillah, ayoub dah ok, n harap2 oklah hendaknye selama2nya...huhuhuhu

semalam lak masak simple2 jer, balik2 keje terus gotong royong bersihkan rumah yg macam kandang babi..tak seleso dah duk kat umah sendiri, dengan sampah tak berbuang..alamak!!!mmg tahap dewa kotor sampai en bear basuh pakai air paip kat dapur..sental minyak2 yg taknak kuar melekat rapi kat lantai..aku kan rajin!!!rajin inverted koma..sudahnye menyental sampai tak sedar kul 6.50ptg dah..so aku pon bersilat la, berlari2 mcm masak kat masterchef!!!bajet mcm kat mastechef la kunun..hahahahha

ni lah hasilnya...


sorry, gambaq tak cantek, pakai kamera henpon!!!..sempatla aku masak sup ayam+kentang....sambal tempe+kentang+tauhu...n ayam goreng biasa

kan aku dah cakap aku masak biasa2 ja....

n hari nie lagi sekali merempit laju2 sbb tak sadar kul 6.30ptg masa tgk citer korea kat opis tadi..hahahahha...bengong, nasib baik en bear lom balik, kalau tak mesti dia dah menjerit dr tgkap umah aku suh aku balik cepat kan...dah tau lambat, mmg ikan udang kambing dinosor dlm peti ais tak tais/longkah kan...mn nAk longkah kalau tak taruk air...so tepaksa la lg sekali perasan mcm kat pantri masterchef berlari satu Darussalam kan...akhirnya aku hanya sempat grab udang ja..hahahhaha

sepanjang perjalanan, atas moto aku dok selak buku resipi (dlm kepala hotak aku la, gila nak bawak moto sambil selak buku resipi..hahahha)..nasik semalam ada dlm peti, sebelum tdo tenggek nasik dlm rice kooker, akhirnya pagi2 terlajak tdo smpai lps azan..sudahnya nasik masuk peti...

nak buat ape ek????

mmmmmm

jadilah ini....


nasi goreng tomyam dan udang goreng tepung

Nasi Goreng Tomyam ~ tumbuk bawang putih+lada burung, panaskan minyak dalam kuali...pahtu tumis bahan tumbuk tadi, pahtu masukkan 2 sudu pes tomyam n sedikit cili giling...pahtu masukkan sayur2 (ikut suka korang)..dah naik minyak, masukkan nasik..kicap..dan goreng la sampai siap...hehehehhehe

Udang Goreng Tepung ~bersihkan udang (belah belakang buang taik dulu ahaks)..pahtu gaulkan dengan garam dan kunyit dan serbuk cili...masa nak goreng paling2kan atas tepung gandum...goreng dalam myk yg banyak(deep fry)...sekian....hotdog tu potong2 n goreng je lah...hehehehhe

mudah dan simple je resipi aku kan...

n dalam kelam kabut tu aku sempat beli kuih ni kat lif umah aku tadi..aku tak sampai ati tgk orang niaga takder org beli...padahal dah tggal berapa paket kuih je, mestilah laku...ye tak???hehehhehe


kuih seri ayu...5 ketul RM2.00...taktaulah sedap ke idak nie...lom makan lagi..aku tgh tggu en bear balik dr keje..makan sengsorang tak sedap lak!!!huhuhuhuhu

ANYEONG....