Friday, August 10, 2012

IFTAR ~21 Ramadhan

Assalamualaikum...

MasyaAllah..sedar tak sedar dah sampai ke penghujung Ramadhan dah...Rugi rasanya sbb tak betul2 menjalani ibadah dalam bulan Ramadhan nie..tetiba hati jadi sayu...jadi sebak lak...

korang dah tgk iklan Raya dari Bernas???pertama kali tgk iklan tue, aku jadi sentak....sebak..hiba...teresak2 aku nangis smpai en bear pon jd hiba...iklan pasal 2 sahabat yg di besarkan di rumah anak2 yatim, teringin pulang ke kampung utk berjumpa ibunya...sedih sangat...kalau aku jumpa budak2 tue, aku nak antar diorg g tmpat yg dorang nak g...lebih sebak lg bila sebenarnya ibu budak tu dah meninggal...hukhukhuk...siyes tersentuh hati aku....dahla takde anak, menambahkan lagi rasa hiba aku....

tengoklah..semoga dapat memberi pengajaran kepada kita...

sob sob sob

hari nie aku tak masak pelik2 pon..sbb dah lama kambing kat peti ais atas, so kenalah masak jugak hari nie...

aku just bakar kambing tu..tanak nasik n then buat kari asam terung+belimbing buluh....

kambing nie just aku perapkan dgn minyak zaitun,serbuk kari,serbuk cili,garam,serbuk blakpepper jer....pahtu bakar dengan api sederhana sampai masak...kes aku aku bakar well-done...betul2 kering....

kari asam ni lak aku panaskan minyak..tumiskan bawang putih dan bawang besar...pahtu masukkan serbuk kari ikan dan serbuk cili/cili boh...masak samoai naik minyak...masukkan air yg banyak..pahtu masukkan terung,tomato,belimbing buluh...biar smoai masak..masukkan serai,daun kesum dan asam keping...biar sampai mendidih...sedappp gak!!!hehehhe kalau ada ikan lagi masyukkk!!!ikan keras dlm peti lg....xperlah...hihihihihi

simple kan???jgn kata nak masak nak keluarkan kamera pun aku malas...pakai kamera tepon ja....dahla kamera cikai ja...huhuhu...jadiklah kan???hehhehehe

k lah...babai

anyeong!!!!


No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...