Monday, September 17, 2012

Salam Satu Malaysia

Salam...selamat menyambut Hari Malaysia semalam....best kan dpt cuti 3 hari???hehehehhe sy amat menghargainya!!! :)

achesss....
lama kot baru dpt up satu entri..ni pon bukan entri best pon..entri ngomel2 ja
buat masa nie, saya masih dalam mood bertenang, so x banyak cter dalam life yg bley di kongsi bersama!!!apa yg saya tertinggal sepanjang sebulan nie????jom recall balik...

#1....tahun nie buat pertama kalinya, saya tak sempat beli baju raya..so saya beraya tanpa baju raya...tp saya beli jugak selepas hari raya!!! :)

#2....sambut Anniversary yg ke5 tanpa sambutan....wish kat hubby tp feedback nye????blurred!!!!sbb tym wish tu kami ngah lepak dlm kete amik mood nak tdo!!!sbb kena stayback jg ayah kat spital...ptg tu baru sampai dari KL,mandi pon xsempat mmg stay kat spital ja...doktor suh waris jgn pegi jauh2, berada dlm kawasan hospital supaya klu terjadi pape, senang nak oncall...hasilnya kami berdua yg amik keputusan nak stay...ngan henpon kong!!ngan tak mandi dr pagi!!ngan panas+nyamuk+belengas+letih!!
perfect stayback....hahahaha....dlm keadaan mcm tu, aku wish kat hubby "Bear, happy anniversary yg ke5!!" bear pandang aku then urghhhhhh....huhuhuhu sades!!!!

#3....raya tahun nie tak pernah sebutir pon ketupat palas yg aku dpt rasa....sgt2 rasa kekurangan!!!!!! :( missing Kulim so much!!!

#4....pemergian arwah ayahanda mertua yg sgt2 ku sayang...ye lah satu2nya bapak mentua yg aku ada kan???n sades tahun nie aku siap belikan kain pelikat tp kain pelikat tu hanya digunakan masa nak tutup jenazah lps di mandikan..huhuhu sedih!!!tym nampak jenazah ditutup ngn kain tuh, mmg nanges teresak2lah...n sgt2 terkilan sbb tak sempat menuntut ngan arwah ayah..mcm na nak msk nasi beriani..dia penah ajar tym raya thn lps2 tp tak abes menuntut...ns beriani arwah mmg the best in town..in the universe ekceli...pernah rasa nasi beriani gam putrajaya????my arwah ayah recipe lg sedapp dr tu!!!!!!!hhuhhuhuhu

ntahla apa lg yg tertinggal??? mcm entri aku yg lepas raya tahun ni mmg tak macam raya lah....tp ada hikmahnya pemergian arwah ayah...at least kami sekeluarga berkumpul.... :'( n also aku n abah aku gak selalu berhubung!!!tiap2 hari dia akan msg tanya keadaan arwah ayah!!tiap2 hari aku akan update keadaan ayah kat abah!!at first i thought he won't care, but i was wronged!!!!n also he gave me strenght n support to get me through the situation!!tengs ABAH...first tym dia sgt2 supportive...tak pernah mcm nie tau!!!

dah tatau nak hapdate apa dah!!!huhuhuhu....

AL FATIHAH~semoga roh ayah di tempatkan bersama2 mereka yg beriman!!!Amin...

tolong sedekahkan Al-Fatehah kepada arwah ayah mertua saya yer!!! terima kasih!!!!!





No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...