Monday, December 19, 2011

Steamboat @maeps

Yeeeehaaa....

semalam yakni 18 Disember 2011, aku n enchek bear g makan2 isi perut di restoran @MAEPS...steambot uols!!hehehe

kenyanggggggg...yummeh!!

Steamboat nie berharga RM19++ per head..eat all u can!!plus tax sorg kena bayar dalam RM21.10...makanlah sampai lebam..

selection terdiri dr bebola2 yg pelbagai..mmg banyak giler jenis bola..pahtu ada seafood such as udang, sotong katak, sotong besar, siput sepahat, shell, kerang merang, KETAM (wow), segala jenis cendawan, segala jenis mee/noodle segera, segala jenis sayur....seafood tu mmg bnyk tau..kerang jer mcm2 jenis..xingat dah aku...yg aku sebut ni, yg aku mkn jer....bebola mmg xsentuh langsung lah..rugi..hihiihi...kat dessert bar ada buah2an terdiri dr betik, pelam, jambu batu, tembikai susu, sengkuang, tembikai merah...di sediakan kuah rojak kt situ...aiskrim (serius aku cakap, aiskrim dia mmg sedap, ada dekat 6 perisa ~rugi amek last2 so dpt sumbat sket je sbb dah kenyang)recommended aiskrim oreo ngan aiskrim perasa kopi+vanilla...sepatutnya ada cendol dan ais kacang..tp semalam xder lak...

n kat satu meja lagi dihidangkan kari ayam, mihun goreng, nasi goreng, mee goreng, koeyteow goreng dan bebola ikan goreng!! bebola goreng tuh sedap...yg lain2 boley makan, tp xder la sedap giler...

minuman lak ada air anggur, fresh orange, teh o ais dan sirap..manakala air panas terdiri drp teh tarik dan teh o panas...

bg mereka yg mmg lebih ske kan makanan yg banyak berbaloi dgn arga yg di bayar boleylah ke sini...antu lantak macam aku mmg seswai le ke sini..sbb aku mmg xkisah sedap ke tak asalkan aku rs berbaloi ngn arga..okehla..tp klu yg mmg makan sikit jer, n pentingkan kesedapan dasyat...aku tak syorkan lah..sbb makanan kat sini sedap tp tak der lah buat aku teringat2...

tgk kat banner ada gak di sediakan makanan sarapan bermula dr kul 7pg hingga 11tghari..pahtu buffet lunch utk lebih 70 hidangan dengan arga RM15++ (minuman adalah percuma), ptg dr kul 3ptg sampai kul 6 ada western ala carte n sambung lak ngan steamboat buffet!!!

tmpat mmg insyaAllah puas hati...dewan boley memuatkan dlm 500 org...

aku dtg dlm kul 5ptg lom ada org lg...cme ada 2 keluarga tgh amik2 makanan2..aku keluarga yg ketiga..hikhikhik

tengoklah gambar2 di bawah nie yer..aku rs dah pelik lak setting blog nie..nak upload gambar dah lain dah nie...hihihihi..









so saya mmg recommend tempat nie....parking pon luas..ada surau...

nak sampai ke tempat nie mmg senang, bg kakitangan awam yg dah biasa amik exam kat dewan MAEPS nie mmg tau sgt lah, sbb restoran nie dekat ngan dewan tuh...MAEPS adalah tempat berlangsungnya MAHA tu yer..so google2 lah....hehehehhe

kalau nak tgk lagi gambar2 tentang steamboat ni ley la ke http://chinta85.blogspot.com/2011/12/steamboat-maeps-serdang.html as aku pon terpengaruh dgn gambar2 dia baru la aku g cari tmpat nie!!!sekian....

2 comments:

chinta... said...

hai azfa...wah terpengaruh ngan chinta ye..hehehe..patut lah sakan menanya ari2 tup2 dah pegi..x ajak chinta pown..kikiki

Azfa Bt Hj Baharudin said...

a'aaa....dah 2 kali sampai tempat nie....hihihhihihi tengs chinta for d recommendation!!!!sgt best tmpat nie...

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...