Tuesday, May 26, 2015

Italiannies Pasta Pizza & Vino Alamanda, Putrajaya

Monday sickness...as hari ni dah kena start kerja...
Almaklumlah masih dalam mood cuti-cuti Medan, so agak pemalas nak buat kerja. Rasa nantoks yang amat sangat+++ aha

#FYI,Saya baru balik bercuti dari Medan ~akan update nanti ye :)

Hari ni luncheon berdua je dengan Sarah, sebab dia nak keluar bayar duit kereta kat AMBANK so alang2 ikutlah dia sekali. So tengahari tu lepas pusing2 merata, kami decide makan kat The Italiannies, Alamanda Shopping Mall. Italian food ko...


So people, jom kita tengok apa ada...
Duduk je lepas kita order dia akan serve kudap2..sementara nak tunggu diorang sediakan makanan. ye lah, nak membakar dan memasak bagai, agak lama jugaklah menunggunya. Server tu kasik bread n cicah ngan apple balsamic vinegar+olive oil...boleh tahan sedap jugak!! wah semua sedap...kikikiki



Selain dari tu ~Aku amik set lunch sebab blur nak order apa,lagipon memang berbaloi lah order set...dalam set tu kita akan dapat

...main course+appetizer+ice lemon tea...

1) Main Course...aku amik Chicken Parmigiana

Jangan tanya aku kenapa nama dia macam tu, chicken breast ni dah di marinate, memang lembut, boleh makan la, serve dengan garlic rice. Boleh tahan sedap...Eventho aku tak makan dada ayam, tapi masakan ni aku leh telan. So kira not badlah.


2) Appetizer...aku amik Creamy Mushroom Soup

Yang ni memang aku puji. Sedap. Rasa betul mushroom dia. Memang homemade betul. Sangat sedap. Makan panas2. Yummeh superb!!!

 3)Drinks...dia bagi Ice Lemon Tea

Tau ajelah bila dah makan western/italian wutnot..memang la akan muak kan. So memang kena sangat lah minum ngan ice lemon tea. 

P/S : Kalau nak tambah dessert lehla tambah dengan hanya RM5.80 je.

Kawan aku si Sarah amik set pasta untuk main course...
Nama pasta ni Spinach & Beef Bacon Pasta with Poached Egg
Amboi nama..panjang berjela...boleh tahan jugak rasa dia..agak sedap la, tapi macam biasa tekak org melayu xde pedas xlaju lah makannya...kalau pedas sikit memang sedaplah.


Untuk appetizer Sarah amik House Salad. Sedap, meriah salad dia ngan buah2 segar. Sedap!! Nampak pon dah terliur kan. Ermm...serius sedap..


Dan kami jugak amik tambahan set Garlic Chicken & Mushroom Pizza...berbaloi sangat2 lah weh, besar sedap..crust dia sampai malam lembut...best giler pizza kat sini...harga dengan set aku kira sangat berbaloi...yang atas pizza tu bukan daun betik ye...hahahhaha...



Ni buku menu untuk set lunch...kalau nak upload buku menu untuk ala carte memang penuhla entri ni. Sebab banyak menu dia...Nanti nak try Lamb tu pulak. Hari tu pergi, tak ade pulak Lamb ngan Stuffed Calamari tu...Frust sangat...eh tipu frust sikit je...lalalalala



Sekian terima kasih.

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...