Wednesday, October 8, 2014

First AidilAdha Without Abah~

Salam

Aidiladha pertama tanpa abah

Tiada sambutan sangat pon...orang pon tak de datang beraya..budak2 pon takde datang mintak wet raya. 

Sunyi

Raya kami-kami sahaja

 

Bergambar depan rumah

Satu hari ni tengok tv je lah
Cuma malam tu kami main bakar-bakar




Gambo semua fresh dari kamera..malas nak edit2

Cuma esoknya kami berjalan-jalan sikit lah...dah lama gila tak pergi Bukit Bendera, Pulau Pinang. So pagi2 esoknya kami terus berkonvoi ke Penang. Ni la first tym jejak kaki bukit bendera setelah berpuluh tahun tak pergi..tiket tak mahal pon...

Harga tix utk pemegang mykad

Dewasa RM8.00
Kanak-kanak RM5.00
Warga Emas RM5.00
Pakej Keluarga 2dewasa 2kanak-kanak RM15
Pakej Keluarga 2 dewasa 3kanak-kanak RM19

Murah je kan..jangan buat2 terlupa bawak mykad dahler.. :) bayarlah harga tourist RM30 sorang

Seronok naik train jerlah..kat atas tu xder apa sangat pon..
letih berjalan n panjat tangga je
lah..tapi bleh exercise kat atas ni..hihihi








 

Balik macam biasa mestilah akan singgah Gurney Drive atau persiaran gurney untuk Passemboq...terbaekk...




Passemboq Stall pilihan aku...memang suka sangat passemboq stall ni..walaupon harga dia mahal sket dari gerai passemboq lain...sepinggan besaq macam ni RM20..aku memang tak amik sotong udang ketam bagai..amik yg ball2 jer..tak berani..takut meninggal nak bayar nanti :)

sepinggan macam ni boleh makan 4 ke 6 orang...kalau spesis pemangsa macam aku...3 orang pon boleh ni...kalau tak makan makanan lain2....

Usai makan, kami balik melalui feri plak...saja amik angin...aku kan suka tengok air, suka bunyi air, suka angin sepoi2 bahasa...suka sangat..laki aku tidoq dalam kereta...ermm...sangat tak mesra alam..




Sekian entri jalan-jalan kali ni

Walaupun rumah aku ke Penang Island tak sampai 2jam...dalam 1jam lebih kot plus traffic congestion semua...aku lom puas lagi ronda2 island ni..ada 2 tempat lagi yag aku teringin sangat2 nak pergi kat Penang ni:

1) Nasi Kandaq Beratoq
2) Street Art Penang

Sekian buat kali kedua...next tym nak try pi cari 2 tempat ni....bye anyeong guysss!!!!

Love u olls....



No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...