Friday, November 11, 2011

korban raya korban

mcm saspen jer tgk tajuk kan??
KORBAN
korban?????cuak x???

ala, nak cerita adik ipar aku yg terlibat dalam satu kemalangan yg hampir meragut nyawa seorang pemandu di jalanraya..(sampai sekang aku masih xdpt berita ttg pemandu nie, sama ada berjaya survive atau kecundang...sbb pd hr kejadian, dia mmg dah kritikal/nazak)

kisahnya aku xpasti la mcm mn..xberani nak stori mori kat cni..
setakat nie masih lg samar2 cerita sebenar...
sama ada adik ipar aku yg salah/mamat yg hampir maut tue yg salah
harap2 bkn ainie (adik ipar aku) yg salah

risau gak nih...

yg aku tau, kereta ainie (SAGA BLM) bertembung dgn kereta org tue (ISWARA)..pemandu dengan pemandu..

kejadian berlaku hari Jumaat lepas...04/11/2011...Jumaat sebelum hari raya korban...
ms tue aku, hubby n adik perempuan hubby si AIN masih lg OTW ke kota tinggi.. (balik kg mak hubby)

planning mmg nak balik hari Sabtu/tak balik langsung...tp hubby mn bley klu xbalik kg jumpa mak ayah dia, anak emak lah katakan...alih2 kul 3ptg hari Jumaat tu hubby dah msg suh cpt2 balik kemas barang, sbb nak balik tumpang AIN yg kebetulan nak balik drive kete sengsorang n nak cr teman lah...apa lg..tepat 4.30 aku terus balik kemas brg2..n bwk bnyk barang siap bwk PS2 sbb nak hepi2 kat kg...al maklumlah, sesekali semua ahli keluarga dapat berkumpul bersama....

sepanjang perjalanan hubby n Ain mmg hepi except aku yg asyik tertido sbb letey g PONTIAN n layan family aku dtg KL pon lom abes lg..siap nyanyi2, bergelak ketawa.....(diorg dua org mmg amat rapat ~kdg2 buat aku jeles sbb klu Ain ada, hubby aku mmg akan wat tatau je kat aku...dia asyik layan adik dia jer)

lepas sampai KULAI baru terpikir nak tgk henpon..kat henpon aku ada 5 miskol, kat henpon hubby pon lebey kurang...tp ada SMS kat henpon dak AIN berbunyik : "korang ni kenapa? along tepon banyak kali tp xangkat. jgn risau, ainie ok, jgn rushing2 ok"....mode :ketiga2 budak gemuk telengak...wut happen???

dgn pantas tgn terus tekan num along (abg hubby)...
"Ainie eksiden....sekang kat spital Kota Tinggi..nnti terus tegak ke spital, xyah balik umah mak dulu ek", along pesan...

ALAMAK..apa dah jadi???

mcm2 bermain dlm pikiran...tatau nak pk aper...

kul 10mlm sampai kat spital...ainie dlm ICU...


pintu ICU, hospital Kota Tinggi
smpat masuk sekejap mengintai2, terpandang keadaan mamat kritikal td...teruk amat....kata doktor, kaki kiri kanan patah, rusuk kiri kanan patah, tangan patah dua2...ada kecederaan dalaman...mesin nyawa tue dok berbunyik-bunyik...mamat td dah macam lembu kena sembelih...napas kuat kroh kroh kroh....menggelupur semacam jer...aiseyman....apalah dugaan tuhan bagi dekat2 nak raya nie...keadaan AINIE lom pasti tym tue..lps sejam br dapat tahu yg tulang pinggul dia terkeluar dari engsel, doktor kata kena tolak masuk...

tp AINIE melawan...bg ubat tidur 2 kali tak jalan, bila nak tolak tulang tu dia keraskan badan....last2 naik ambulan antar g HOSPITAL SULTAN ISMAIL, Johor Bahru...makin jauh la kami kena berulang....mak memang tunggu anak dia kat spital...kesian mak mentuaku!!!!

hari Sabtu pagi, kul 10 pg kuar dr umah, bawak ayah sekali, dia nak tgk anak dia...
singgah kat kedai kete, sbb hubby nak tgk kete AINIE..

Ya Allah....
begini rupanya SAGA BLM SE milik dak Ainie, baru setahun pakai..br je renew roadtax seminggu lps..

MARGAYA!!!!!!!!






airbag yg menyelamat adik ipar aku dr cedera teruk.....

Pening kepala otak...aku mmg tak ske masuk kawasan spital esp dalam ward..mcm2 aku pikir..bila tgk keadaan adik ipar..lg semak kepala otak aku...

dahla kena sentak masuk tulang tue..siap kena tebuk utk mengelakkan tulang tu lari lagi...

nie bukan men letak jer kiri kanan buku lali tue..itu tebuk tau, tembus.....ngilu sialllll...huhuhuhu.....kata adik diorang gerudi hidup2, satu hospital dgr suara dia menjerit...Ya Allah...nie baru sket...yg kena masuk besi tu mcm na lak...huhuhu..tabahla kau wahai adik.... :(


siap letak pemberat utk tarik balik tulang yg lari tue....



kitorang nie pon dah macam pelarian....duduk kat kaki lima menunggu waktu melawat..dahla strict gila mak guard2 kat spital nie..kanak2 bawak 12 tahun xley masuk, bukan warganegara xley masuk...adoi...kesian ijal..tpaksa belakon jd budak 12 tahun....hihihihihi

kedai sihat utk org sihat...hahahhaha

lepak kat luar spital...

along n wife...


abang mithali...kesian...adik aku nie besar, kesian dia, org nak angkat pon xlarat.....

P/S : beraya kat spital aku tahun nie...nasib bek ada gak umah tok mek (atouk hubby aku) utk di lawat..dpt gak makan rendang...huhuhuhuhu sedey sedey
Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments: