Monday, November 14, 2011

kuang kuang kuang!!!!

pernah x korang berjaga smpai kul 2 3 pagi semata2 nak update blog..

dan yg menambahkan lg kelakar, bkn entri up to date..tp entri flash back!!!
lepas bc entri aku nih mesti korang rs mcm nak penampor aku kan???
hehehehhe...ada aku kisah????

ekceli, perkara huduh ini berlaku adalah bersebab..
mle2 aku juz nak cr gmbo hantaran...
sbb tgh carik idea nak gubah hantaran adik aku bertunang nnti...
pahtu teringat, brg2 hantaran aku masih ada lg dlm lemari..
n tgk balik gambo2 lama, sbb nak kira aku ada berapa sangkar pepel n berapa sangkar hijau..
terjumpa la balik gmbo2 tym masih dara n baru nak derma dara bg laki aku...kahkahkah ~cam syialllll kan????

mule2 upload gambo akad nikah dulu...tp korang kena bc tanpa ada perasaan "bapak ah, mekap mcm opera cina", sbb tym aku kawen, mekap ala2 opera cina adalah TREND ok?? hahahahha...mn ada mekap artis tym tuh wlupon hanyalah a few years back ~2007 okies.....

semangat laki aku salam tok kadi.. kemain kuat dia genggam tgn tok kadi...
aku nikah pada 18 OGOS 2007 tepat kul 12 tghari...sbb tuh aku ngan zul asyik nak bertekak jer sbb nikah tghari rembang... ada kena mengena ker????fakta or auta?????

aktiviti menyarung cincin tanpa di lihat oleh ahli keluargaku....mana la diorang nih???

relax jer aku..berdebar ke???aku relax jer...hihihihi...lps akad nikah, laki aku cakap "ayg xnanges pon, selalunya pompuan dgr akad nikah dah nanges"....aku xnanges pon, tp sebak tuh ada la gak sket2...

percaya tak klu aku cakap..bekas cincin tu laki aku yg buat sendirik???sbb mlm sblm tuh sepatutnya aku yg kena buat menda alah tue, tp aku tertido..so, dia tgk aku lom buat, dialah yg dok kelebet bendalah reben2 tuh...kesian dia...hihihihihi

sarung jangan tak sarung..hihihihi

Pahtu nak lak upload gambo2 pengantin aku..eee blushing ::wink::wink::
mule2 nak cecite la ngn korang suma...
aku kenduri sehari selepas nikah iaitu pada 19hb Ogos 2007...bertempat mestila kat umah aku as tym 2007 blm femes lg aktiviti sewa2 dewan bagai..dewan pon lom ada lg kat tempat aku...mcmla zaman dahulu sangat aku kawen..tp dlm ms 4 tahun, mcm2 upgrading ttg kenduri n perkahwinan nie....bagus lah kan...

n one more info...mostly persiapan adalah dibuat sendiri oleh aku, diri aku n aku aku aku...kecuali ini....

mahal ni aku sewa pelamin nie...hehehhehe rm450 tuh....mle2 mcm tawar ati nak buat pelamin, sbb bapak aku kebiasaannya xgemar sgt bersanding manding..tp alih2 dia yg tny, x teringin ke nak buat pelamin...2 mggu sblm majlis br pi survey pelamin...dan nak di jadikan cerita lg...semua kedai pengantin sekitar KULIM Bandar Bharu dah fully booked as aku kawen tym cuti sekolah....sampailah kat kedai pengantin nie, aku tny2 dia tunjuk lah set2 pelamin yg available..aku secara xsukanya memilih set pelamin lain yg arganya RM400...tp last2 minit iaitu 4 hari sblm majlis, bila recomfirm ngn kedai, dia ckp jiran aku pon amik set pelamin yg aku tempah n kenduri jiran aku adalah sehari sebelum aku...walaweh...tp nsb aku baik....tokey kedai offer set pelamin ni (ekceli arga RM750)...tp sbb mulut manis laki aku, dia cme mtk tambah RM50 jer...Wut a luck.....
cantik tak hasil kerja tangan aku????? cadar tu aku beli sendiri kat the mall..hehehhe...ms beli gi ngn laki aku naik moto...hahaha...nasib baik xterbang set cadar aku kena tiup dek hangin...hahahhaha...punyalah peluk kuat2 takut terbang...laki aku bawak moto bkn reti perlahan..hahahhaa....lampu2 beli kat IKEA..hahahhaa...langsir2 n tabir belakang kelambu pon aku yg jahit sendirik ~mcm bangga diri jer kan??mmgla bangga, tersengguk2 aku kat mesin jahit tu tau...huuhuhuhu....kelambu beli cme aku tambah ropol2 kat keliling kelambu..n kredit utk abang sulung aku tolong sangkutkan kat siling.....hehehehhe (apa kejadahnya ada bantal poluk tgh2 tue???....:P )

sangat suka gmbar ini...konon2 nya aku nmpak cantik dalam gambar nie la..hehehehehe...sessi angkat bakul okeh....tukang amik gambar pon aku x tempah..semua bidan terjun...g kedai amik pelamin tuh, dia tny "dah ada fotografer"...aku ckp xder...dia offer la...tym tuh mcm mahal la rasa....RM600 kot klu xsalah aku...gambar2 biasa ja....tp ok lah dr xder....


gambar2 perasan cantik aku n hubby...hehehehhehe....mekap pon murah ja...untuk mekap akad nikah + majlis resepsi hanyalah di charge RM250...jurumekap aku di datangkan dari Ampang tau..hehhehe...kebetulan dia balik kampung!!!! mak andam nie, aku xkenal pon, aku tgk kat majalah Pengantin..xsangka lak dia sudi nak mekap aku ngan arga semurah itew.... dahla dtg mekap aku naik BMW, terkejut org kampung..perghhhh...... neway sgt berterima kasih kat dia.....dah lpe nama dia daaaa...
 n tadaaa...nak jugak upload gambo hantaran..mestilah...semuanya hasil tangan aku n ada gak gubahan kakak aku..semua nya buat 2hari sblm majlis...kami mmg ske wat last2 minit nie..laju jer tgn menggubah...asalkan ada...hehehhe buat syarat!!!!! barang2 aku n hubby start kumpul sejurus lps pertunangan kami pada 01/01/2007...beli barang2 yg kami betul2 pakai n nak jer....kedua2 belah pihak nye hantaran aku wat sbb famili dia dtg naik bas..takkan nak angkut dulang2 naik bas....aku gubah2 n siap2 letak kat bilik hotel (menginap kat SRI MALAYSIA KULIM tym tuh, sonot bapak mentua aku mandi kolam..hehehhehe...)

kasut bkn men lg..HUSH PUPPIES bagai...tp pki 2 kali jer pahtu dah xmuat...mmmmm....

bahulu nie jiran aku kasik..mak aku suh letak jugak kat dulang nak jg ati jiran..hehehhe...aku pon letakkan jerlah...seketul jer atas dulang..hahahhaha...ada aku kesah???hahahhahaha asalkan ader dr xder....


masjid ni kakak aku la pny kerja..klu ikut aku...lipat2 taruk jer atas dulang tue...xder ms nak gubah2 bentuk masjid macam nie..hehehhe...dia mmg rajin n determined orgnya..klu x, xderlah idup senang sekang....aku nie jenis bedal jer, malas nak pk panjang2 wat semak kepala....


simple jer kan???aku mmg ske simple2 mcm nie...xske yg crowded2 nnti xnampak barang, asyik nampak bunga jer...tp utk hantaran adik aku nie, cte2 nak taruk banyak bunga..hehehhehe.....

kain semayang pon kakak aku gubahkan jadik bentuk rose tuh..n kamera...my LUMIX...my first digital kamera....bagi kat adik aku, sayangnya dah rosak!!! huhuhu...aku mmg gila kamera dr sekolah2 lg..darjah berapa ntah, aku dah ada kamera sendirik, kamera kodak tu lah...n aku lebey ske amik gmbo org dr gambo aku..bila bukak album lama2, gambar kawan2 je ada, gmbo aku xder..kesiankan????huhuhuhuhu

towel tu pon keje kakak aku...bentuk teko..hehehhehe....my sony ericson...ping henpon....winduuuu...dah rosakkkk!!!!!!!!!!

beg ni pon ELLE...laki aku dah beli beg lain utk hantaran...as aku sgt ske beg nie, aku beli senyap2 tanpa pengetahuan dia..senyap2 aku taruk atas dulang, terkejut dia hari kawen tgk brg hantaran dah bertukar...menyinga la kejap...tp xmarahla, kasik isyarat mata jer....huhuhuhuhu

feveret perfume brand..bodyshop!!!!!!lama dah xbeli perfume bodyshop sejak terlibat ngn AVON....asyik pakai perfume percuma dr AVON jer..pahtu sekang melambak lak org jual replica perfume....jam nie still ada...dah 2 kali tukar bateri..currently xpakai sbb malas nak g kedai jam...ske brand ELLE....
dah2 gambo hantaran...meh taruk gambo majlis belah kota tinggi lak..
nie lagilah opera cina...abaikan abaikan tau.....jgn pandang mke aku lebey.....



satu set baju aku n laki aku buat sendirik.....RM300 siap tanjak siap kasut...ok kan???dr sewa kedai pengantin RM200...wlupon lebih seratus..at least baju tuh kita punya...laki aku nye baju melayu sampai sekang pon still dok pakai lg..kasut aku tuh mn pegi ntah....

waaa...kek kebanggaan aku..kahkahkah...sbb kek mahal nie...tempah kat Berjaya Hotel kat Tym Square....tempat Siti Nurhaliza selalu tempah kek tue....ekceli dapat kek nie pon sbb Syikin yg buat kek kat ctu..Syikin adalah "sepupu" laki aku...kitorg dapat kek nie ngan arga RM200 jer....selalunya kata Syikin, kek macam nie arga RM700...org2 kg laki aku berebut nak rs kek nie tau..kah kah kah adakah?????


bilik pengantin pon sendirik maa...jimat kosss...hehehhehe..lampu import dr kulim ke kota tinggi n sekang riwayat lampu tu dah pon berakhir..ke tong sampah dah..hahahhaha....



kenduri belah laki aku lak 2 minggu selepas iaitu pada 2 september 2007...
berakhirlah kisah meluat nak baca nye entri dr aku..
kah kah kah..

n sebelum shutdown lappy.nak upload gmbo anak2 buah aku tym mude2..kihkihkih..tym baby baby....

Add caption
rayyan...hehehehhe...omottttttttttttt
danial n balqis...danial dah darjah satu dah sekang
raniya..tym ni otw ke johor utk kenduri belah kota
baru masuk kuarters ~bulan 2 tahun 2008 (perhatikan abang ipar aku n skrin TV...ada kena mngena kan???sbb dia over nak suh rayyan lawan)


yeay....dah tamat
wassalam....


Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

1 comment:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...