Friday, April 15, 2011

Part I- gotong royong 5S

hari ni sgt2 letih....mle2 sbb dtg2 keje jer dah kena sound ngn makcik2, nape pakai tshirt n slack....padahal aku pakai bj 5s yg disediakan oleh opis gak...semua mcm bz bodi tegur sana tegur sini..sshla dok kat bcr nie, sume xboley nk wat...terbatas sgt, mcm la best sgt rules n regulation yg diorg bikin tue..agak2lah..org nk bekerja, bukan sesaja nak pakai.....
hari nie tugasan pertama adalah kemaskan bilik stor...setengah hari mmg xcukup utk kemas the whole stor yg mcm kandang babi...huhuhuhu..kata cc sahak, sampai xboleh nak melangkah...so hari ni kami betul2 kasik punggah itu setor..letihnya hanya tuhan yg tahu...skang nie tangan tgh sakit..tulang belakang pon sakit....xkisahlah sbb kami mmg buat keje LILLAHI TA'ALA sbb bundle pon kami anta penuh..xder ngelat2 yer..jgn nak kuar kontroversi kate kami ngelat lak...nak tgk keadaan setor sebelum kami kemas????mmg la terlupa sgt2 nak ambil gambar kan..huuuuu..tp ada gambar2 barang2 yg kami perlu sisihkan....ni gambarnye...
ni adalah sbhgn dari barang2 yg perlu di sisih2kan...akibat nak sgt recycle everything yg kita guna...jadik mcm ni lah..bny smpah dari brg2 yg boleh di guna..hehehehehhe..kena sisih2kan dulu...


ni dah siap susun jugak lah...walaupon belum 100% siap..nnti dah siap akan di publish gambo sblm n selepas...tp gmbar sebelum xder..yg ada gmbar semasa proses pembersihan jer....

maziah che yah tgh mengemas polisterin2 yg belambak2...yg beli sendirik ++ yg admin bagi......banyak ooo..mcm kedai stationery pon ada gak..hehehhehe
alhamdulillah..semua yg aku mintak pakai baju 5s datang menolong...sgt berterima kasih...nnti kita akan gotong royong lg yerk..utk bilik2 yg lain2 pulak.....syiok n sgt letih..harap2 adalah pembahruan dalam 5s nie nnti.....

4 comments:

hezrina83 said...

sape lah makcik yang banyak songeh2 kak az??eii dah tuh watperlah dok buat baju2kan..kalau tak pakai baek tak yah buat toll tak?

Azfa Bt Hj Baharudin said...

ala...klu aku sebut pon wat kantoi jer..tp d antaranya adalah org tue yg banyak ckp ms kita kusus tue...hehehhehe

wan nurul hezrina said...

ooo aku dengar taw dia org tua yang ko kata tuh dalam lif..dia kata gini "saya pelik pegawai2 kat bcrnie..mcm takder keja..g kat meja dorg clearjer takde fail..meja saya fail cket nyer bnyk..tak pernah takde fail..dorg ciap berbual n ciap bleh tido lagi..."mcm2 lah aku dgr..dia tak tahu akunie ex baucer..hikhik

Azfa Bt Hj Baharudin said...

klu xnak fail belambak atas meja..buatla laju2...abes keje br besembang..klu smbil bekerja pon nak bg nasihat kat org cna cni n ajak org berborak mmgla fail xabes2...<aku mewakili pegawai2 yg tdo n bersembang...hehehhe