Monday, April 25, 2011

makan lagiiiii

last saturday, sabtu lps.....kuar kul 2ptg..konon2 nk g survey parts myVi utk Vivi aku...yela kan, vivi dah treuk kena repair gak laa....tp sambil menyelam minum air...hehehhe klu minum air je xpe, ni 'gadak' mcm2..dr japanese, malay food, indon food....adoi..kenyang gila satu hari pny mkn.....mle2 sekali g JJ Sri Kembangan, konon2 g mkn la kat fudkot jusco tue..tingin nk mkn sushi senarnye..kat fudkot aje mkn set nas ikan pari bakar....sedap gak...tp sbb lapar sgt xamek gmbo la plak..hehehehe..pahtu mkn sushi set lak..aku ngadap ngn laki aku, kat fudkot tu gak abes mkn...hehehhehehe
nie la set sushi tue..arga rm13.80......bolehla sbb dah tingin sgt kan..huhuhuhu
lps tu trus gerak g bengkel keta membe kat segambut dalam....nak g cr bengkel yg boleh ketuk keta. nak ketuk frame, sbb vivi tu bunyik ketuk ketak ketuk ketak...adoiy..semak lah...nak tny bajet2 dulu..tp nmpak gayanya kompom kena tukar bumper ngn bonet depan...duit lagi...g tny2 kat kedai sparepart belakang TAWAKAL jln genting kelang...bumper+bonet+lampu biasa(bkn blacksmoke)+fog lamp Myvi SE2..original dekat RM1050...perghhh....lom campur upah+barang tym nak tarik body lg..touch up cat lagi...adoi...semak semak....last koling2 memember....mn la tau ada lubuk baik pny brg2 piang ka...huhuhuhuhuhu....xdo....sedey...

lps balik dr TAWAKAL tu terus gi bengkel member kat Sri Rampai..dia wat cat jer..ketuk sket2 ley la..arap2 dia bley wat..smpai kat bengkel sape pon xder...so g la jalan2 dulu smentara tggu si member ni dtg bengkel...g lepak kat Orange CC kat Sri Rampai...dekat sejam jugaklah.....kul 6.30 ptg baru g bengkel...last2 dia rekemen kami kat member dia pulak sbb dia mmg xboley buat klu bab ketuk2 body dalam nie..tambah2 yg ada kena ngena ngn enjin nie...dia xberan..so serahkan pd yg pakar...huhuhuhu...brader tu nama Lee, ore kelate...nmpak relax jer..dia tgk2 ushar2 baik pny kete tue, estimated upah saje dekat rm200....lom campur brg lg...huhuhuhu..mn nak cekau duit bnyk2 nie.....DUGAAAAAAAANNNNN...:(

OTW balik ke Putrajaya, singgah la kejap kat pasar mlm Sri Rampai yng dekat tasik tue...terbaikklah pasar mlm tu, semua bnda ada....so bnyk jugaklah yg aku n hubB beli, ye la nafsu mkn memasing mula kuarlah...tgk semua bnda mcm nak jer..hehehhehe...mle2 tgk grg2 mcm sedap jer...akibat nafsu tergoda jugak aku ngn bihun grg..laki aku mkn koteow grg...xmahal rm2 je sebungkus..bnyk pon bnyk gak...jalan lagi, nmpak gerai kopok lekor, beli...sedappppp....sambil jln je dah abes...lepak lak gerai Bakso...pekena semangkok...wawawawa...sedap nye..berpoluh2 den makan bakso panas2.....hehehehhehe
ni bkn bakso yg aku mkn.....hehehehhe..ni kedai mn ntah......
 pahtu sblm blik aku pekena plak durian, wlupon xbnyk..tp pueh hati, sbb aku pon bkn nya leh mkn bnyk2 pon.nnti sakit kepala lah, demam lah...panas badan la kengkorang...tp klu durian percuma aku bedal jugak...hehehehe..tambah2 berebut2 bila tym mkn kat besmen opis tuh..hehehehhehe....
kena lak durian tembaga...mmg terbaik...dua ulas pon dah rm5...pergh harga xingat lah..tp mmg mabelles...wlupon aku bkn penggemar durian, tp durian tembaga nie mmg terbaikk...
nak mkn lg lah klu ada sen..hehehehehhe

itu hari sabtu pny cerita...semalam aku g TT memember laki aku, lepak kat AYAM PENYET AP Sri Gombak...honestly cakap...sgt2 xpuas ati, xsedap....xmcm ayam penyet kat Cyberjaya..arga lebih kurang jer...aku oder ikan bakar pari set..pari dia sgt2 keras...tp laki aku oder ayam penyet same jer lah..cme ayam penyetnye kecik n sambal yg wat xsedap tue....huhuhuhuhu......
mcm serik jer g Ayam Penyet AP tue....mgkin kat branch lain ok kot..tp kedai tu nye deko mmg cozy sgt...selesa sgt2...tenang...cme mknn dia jerlah yg kureng..mgkin sbb kedai baru bukak kot.....ntahlah..kesimpulannya aku xnak g lg kedai ayam penyet AP tue....huhuhuhuhu...klu nk sgt mkn ayam penyet g cyber je lah yok......


 nie bkn ayam penyet yg aku mkn..yg ni sambal mcm sambal yg kat cyberjaya tuh...sambal yg aku mkn mcm lada blender jer kot....huhuhuhu..yg ni keriuk2 mmg terbaik jerrr...hehehehehhe

2 comments:

cutie lyniey said...

sume best...y paling best durian maa....

zainul zaki said...

jalan punya jalan tersinggak kat sini :D truih follow :D nice blog anyway

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...