Thursday, July 21, 2011

*KECIK ATI SATU DOSA????????

seumur idup xpenah sekali pon saya rs yg amat2 terhina sekali...inilah pertama kali dan akan pastikan yg terakhir berlaku in my entire life....saya ulangi perkataan yg seswai dgn situasi sy sekang OFFENDED....omagad, awatla bley jadi lagu nie...it just a very2 simple act but turn out to be "arggghhhh...aku nak resign"......naseb bek keje kat sektor awam..klu swasta, mgkin ada gak attempt nak wat surat resign kot....huhuhuhu...

yg lagi sedey sbb....

benda nie terjadi dr org yg aku amat respek...setiap kali dia lalu aku mcm nak tabik spring..tp bila benda nie jadi, all my respect....GONE kat situ jugak.....xske ada benda mcm nie...klu di ikutkan, semua org (aku yakin) ada rs something bitter+uneasy+unusual going on surrounded kat "tempat cari makan".. (we cannot post anything regarding to the word "opis" at my place...very very very is prohibited...takut terjadik incident wrong calculation AGAIN...xmo xmo....OMG)....

those EYES..those kerlingan...every single words out from their mouth, i just felt so so so amat2 dem strange...mcm perli aku...whuttdaaa. klu xbuat keje lain selain dr keje asasi, mgkin bley tolerate ngan "situasi" nie, tp mcm aku yg agak terbeban ngan "here n there sort of thing"....aku rs amat2 tertekan...tp all dis while +ve thinking je lah. sbb kwn2 kat cni best...so pekak kanlah telinga ngn speaker kepala besar gabak, turn on volume to nearly maximum agar aku xdgr bisikan2 syaitan yg ajak aku agar "memberontak"....paling kuat aku penah wat pon adalah baling kalkulator ke lantai, pahtu ilang seketul dua num kat kalkulator..terpaksa carik smpai jumpak....ptg2 lak, tembak Zombie adalah lebih mulia dr berkumpul ramai2 pahtu start wat dosa ngn MENGUMPAT rakan sekerja...FYI mengumpat...busy body...xbole tgk org senang...adalah penyakit yg makin menular di kalangan pekerja sektor awam yer...bahaya tue..bley berjangkit...so bawak bertendang dan mulakan idup yg positive....bkn nak jauhkan diri dr kawan2, tp cbe build other world yg lebih aman dlm diri sendirik...

yg penting aku xkacau ko, ko jgn kacau aku.....okay!!!!???????

buang yg keruh, ambil yg jernih...every single thing happen in dis world are seem goodness on the other side...lepas ujan ada pelangi....wut bygone be bygone....

apa2 pon aku sayang "tempat kerja aku".......

P/s:klu ada rasa sakit ati ngn rakan2 sekerja/anyone lah bley ke straight kat org tu pahtu ckp "maafkan saya, saya kecik ati ngn awak.boley x awak stop wat cenggini n cenggitu"....klulah idup as easy as that...HARMONI lah dunia.... :P

Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...