Saturday, August 13, 2011

iftar ramadhan

bln posa mesti dikaitkan ngn masak2 n makan2....cr2 makan kt bazaar2 n review mknn sana sini...aku tahun nie lgsung xg bazaar..ms laki kt kg adala sekali g bazaar cr ns kerabu..pahtu dia da balik da x jejak bazaar lg dah..dia ckp rugi klu beli kat bazaar, baik masak sendiri lg jimat..org mesti berpikir setakat 2 org baik beli jer kat bazaar lg jimat..tp bg kami yg laki bini gedang nie...masak sendiri adalah lebih jimat...meh nak citer2 knapa aku ckp lg jimat masak yer....:P

gambar2 di bawah adalah gmbo2 msk2 aku n hubB spnjang Ramadhan..semua menu adalah hasil kepingin sang isteri iaitu aku.....ada gak gmbo2 yg aku xsmpat nk snap sbb dah abes mkn br teringat..hehehhe...iaitu gambo msk berlado ikan keli yg mmg sedappppp menjilat pinggan....

(1) udang goreng tepung ~udang ni adalah 1/2 kilo yg berharga RM 7.50..klu kat kedai nie dia kira dlm 3org mkn la...aku n huB kt pemakan tegar so bnyk ni br cukup utk kami..klu 2@3 org  mkn kt kedai dah brp RM nie kan???hehhehehe...n boleh sambung mkn utk sahur lgi tau...jimat x????

(2) ayam masak hitam ~ ayam 3 ketul jer pon..klu kat bazaar seketul Rm3 ke Rm4 tau...nie baru dlm Rm3 la....potong kecik2 pahtu masak itam smpai sahur still ley makan...

(3) sayur campur nie dlm perkiraan aku hanyalah bermodalkan RM1++

percuma...import dr kampung

(4) asam pedas tetel ~ tetel sekilo RM10...yg aku masak nie 1/2 kilo jer fren...n still bley bawak ke sahur

telur dadar

sayur kobis nie mgkin dlm 50sen je modal...

sotong goreng tepung....3 ekor sotong arga RM5....bnyk ni dpt puas makan..ni xsempat bawak ke sahur sbb aku dah ratah dulu...favou dish ever....

hubby favou ~ terung satu 80sen..tp ki setengah jer n ikan bilis dlm segenggam...mmmm...masih jimat lg..hehehhe

P/S: mcm ne nak berdiet nie...hehehhhe
Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments: