Wednesday, August 17, 2011

sengkak perut

16 Ramadhan....iftar masih di rumah...

semalam aku jejakkan kaki ke bazaar ramadhan..mcm2 aku borong...dgn nasi kerabunya+nasi lemak lagi+ayam uncle Bob+murtabak daging datuk keramat+bubur lambuk+roti bom+air soya...semaunya aku bantai, berdua ngan laki aku kongsi2 makan sampai abes..kesannya aku terlampau kenyang semalam+aku cirit birit pg td...lemah longlai rs badan 8 kali ulang pi toilet..apalah naseb...sbb kes cirit birit aku langsung dah xder hati nk g bazaar lg...home cooking is d best....wlu sesimple mn pon masakan di umah...ttp terbaekkkkk~~~dr kena pi toilet sampai lembik~~~

hasil stori mori dak opismate..aku ngidam lak nak makan kari ikan mayong..cr2 satu pasar borong xjmpe plak ikan mayong..last2 beli ikan jenak...mgkin ada yg xtau ikan jenak..yg biasa dgr ikan jenak mgkin tau, tp aku xpasti adakah jenak n jenahak adalah spesis yg sama atau tidak....tgk gambar di bawah...

yang di atas adalah ikan jenahak n yang d bawah pulak ikan jenak...so...beza kan????? :P

bukan nak stori pasal jenis2 ikan...nak stori apa yg dah jadik ngn ikan jenak tersebut....ikan tersebut telahpun di karikan dlm kuali....sedapp...kali nie my hubby yg masak...ni first attempt en suami dgn di bantu saya sang isteri...klu kat kampung abah mmg suke sgt mkn kari so aku taulah nak masak kari bcoz my mum ari2 kena masak kari (ms abah muda2).....hasilnya :-

nmpak menyelerakan x????rasanya sgt2 mengujakan....kari ala mamak...hehehhehe.....

dan di antara lauk2 lain adalah:-

ikan sardin berlado

ikan jenak goreng bersama2 papadom......

p/s:   saya kekenyangan sekang so mls nak stori panjang2...hehehehhe
Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...