Sunday, August 7, 2011

JB tour

Last friday nekad amik bas Plusliner dr putrajaya sentral ke JB (xder bas yg turun di kota tinggi klu dr Putrajaya Sentral)...tp xpe la, sbb nak kills tym before hubby abes berniaga Bazaar Ramadhan, so aku decided amik bus ke Larkin, JB then amik bas tambang ke Kota Tinggi..walupon aku tau bontot pasti kebas sbb bas tu akan round2 satu JB br gerak ke Kota..it sokay...dr P.Sentral kul 1 tghari, then bas singgah di Seremban utk menaik dan menurunkan penumpang.....pahtu gerak direct ke JB...sekejap je da sampai...4 jam jer, bapak laju bas nie...dahla asyik brek terkojuit yo..smpai nak tdo pon xsenang...akhirnya aku berjaya x tdo sepanjang perjalanan....


Sampai je Larkin, aku terus naik bas Sri Maju...dgn hanya membayar rm5.80 aku d bawa round2 satu JB..best jugak wlupon atas bas jer..tp lepas jer pelangi jalan da start jam bangat...tgk jam kul 6pm patutla jem..tym org balik keje daa....jalan berenti jalan berenti lagi....otw tue bnyk gak la yg aku jumpa, perak jakun pon ada gak...mmgla taraf idup kt JB lebih tinggi berbanding KL..tgk gaya hidup dorg yg hectic pon da taw...yg JB mmg sgt2 crowded n demanding....tp suasana dia mcm syiok ja..ada laut, ada bangunan2 yg historical..mcm2 ada...

ms dalam bas nmpak VW beetle nie..alolo dahla comey dia ley taruk lak bunga2 kat ctu...so adoring..hehehhehe

building ni pon sgt menarik perhatian aku...as uol noe aku kan allergic benda bulat2 nie..hehhehehhe..kiut kan????



kul 7.30 aku smpai gak kat bas stand kota...hubby masih lg xdtg...huhuhu...tp redha je lah...aku yg pilih nak balik tym cenggini..dia suh amik bas pg2 tu tp aku mls nak letih2 awal2 pg..maklumla kan berpuasa..hehehhe...last2 kul 10 mlm gak la aku br dpt berbuka dlm erti kata yg sebenar...ye la, td berbuka ngn air masak yg aku bwk dr opis ngn biskut Munchy's ja....wlu pon journey to the south kali ni meletihkan..tp i worth it la....ai ske journey dis tym...hehehhehe :)

P/S: Nak kena piat tinge baru nak balik laki aku nie...lgsung xpikir aku ni mcm nk gila rindu kat dia..huhuhuhuhu


Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...