Monday, June 25, 2012

Family Day Unit Baucar~Part 1.1 (Bahagian Pinjaman Perumahan)

Amik kau satu dunia tau aku keje kat mana..hahhahaha

entri kali ni berkisar pasal aku, en bear n opis matter!!tp bukan cerita sedih.cerita hepi actually!!aku memang enjoy semaksimum mungkin utk lupakan hati yg berkelana...n utk pastikan en Bear berpuas ati dtg cni...supaya bila balik Putrajaya dia tak ungkit pasal tak seronok ke, bosan ke....risau aku!!!

nak bocorkan rahsia : mggu lepas aku bergaduh teruk pasal family day, actually dah lama dia suh stop jd AJK or wutever kat opis!!slps apa yg berlaku sblm2 ni kat aku.tp dia diam jer, bila aku bw balik keje opis ke rumah.cme last week dia bunyik dan kali nie agak teruk, melarat2...n dia mmg nekad tanak ikut aku g Family day (buat muka cuak~mmg cuak giler)..en bear nampak jer mcm sporting tak hengat n hepi jer 24jam, tp senarnya dia ni kepala hangen nak kita ikut ckp dia jer...klu tak ikut kang kena panah petir lak, tak cium bau syurga...##dilema seorang isteri berkerjaya##...3 hari jugak kami tak bercakap.cakap yg penting2 jer..setakat tanya dah mkn lom tu je la..pahtu memasing buat hal sendiri..aku men laptop dia main gitar..dia main laptop aku buat2 bz dlm bilik baju aka bilik jahit.tp alhamdulillah lepas 3 hari dia pujuk aku balik n lps dpt sedaktif yg cukup dr aku..dia bersetuju nak ikut!!

mood aku 2 hari ni elok.sbb aku berjaya releasekan tensi walaupon percutian ni satu hari jer...ni nak habaq ni, last sabtu(kemarin ja pon) aku join dak2 opis g melaka..g Tg Bidara Beach Resort ##di bawah pengurusan baru##..hihihi mcm cuak jugak sbb tgk review hotel kat Agoda, masing2 ckp tak worth it datang Resort nie...

First impression tym sampai : Not Bad la tempat nie!!!!

Dengan penuh harapan agar hati akan lebih tenang di Melaka, kami bertolak dari Opis dalam kul 10.29pg gitew.Tunggu ketua rombongan la lambat sgt..hahahaha...aku keluar umah pon dekat kul 10, tu pon telepon dulu ketua rombongan, klu dorang dah gerak, aku kerahkan Ayoub meluncur lelaju kejar balik dorg.hehehehe...tp nsb aku baik ketua rombongan pon lom sampai lg...lps jer ketua datang kitorang bc doa agar diselamatkan perjalanan.almaklumlah, mcm aku nie first tym beb dtg Tg Bidara...(yeke first tym, aku rs mcm penah sampai tp tak pasti bila n sampai daerah mana)

kita bergambar dulu sambil minum kopi

macam biasa aku akan menyorok di belakang orang kunun2nya nak kaver badan aku yg mcm nangka masak ranum nie


usai baca doa, kami pon gerak dengan bahagianya...best perjalanan kami, aku kejar ko, ko kejar aku balik...kejar mengejar...ikut jer bontot Myvi MBX milik kak Sha..bukan men laju lg bawak...nasib baik ayoub berenjinkan Twin Turbo dgn kuasa kuda!!dptla nak kejar MBX kak sha...aku pon tak berapa ingat kereta2 lain..dok follow jer perdana hitam evo3 dak wanie....ataupun EXORA Bold Turbo si Zila...wah semua cerita nak turbo ajer!!!hahahaha...cerita kasik gempak beb!!tanak kalah!!!


Rombau beb, rombau!!!suke lalu jalan nie, banyak tul rumah2 tradisonal kat cni.cantekk sangat!! :)

dlm kul 1 kot kitorang sampai Tg Bidara Beach Resort tu, takderlah susah sgt pon, walaupon 2 kali tawaf roundabout takut salah masuk simpang!!!hhehehhehe

petang tu acara sukaneka la apa lagi.aku nie bising je lebih, bukannya bersukan sangat pon.hahaha, mcm biasa alasan nak amik gambar.ahaks...acara yg aku masuk hanyalah lambung belon, isi air dlm botol ##tp lom sempat lari, wisel dah bunyik## pahtu tarik tali seround dah macam itik kena sembelih, mengah!!!!aku adalah seorang penghidap asthma tegar yer...alasan lagi!!ahaks.....sket2 boley, insya Allah,tp aku tarik  tali menang tu seround tue..hehehhehe bersungguh tarik smpai tak sedar yg aku ni br baik belikat itu hr..adoiyai...nsb bek menten...tak jd pape...

ni ahli kumpulan aku..kumpulan sarip dol..gagah2 kan diorang..aku mcm biasalah mmg takkan ada dalam gambar kan..tp ni lah ahli2 kumpulan aku...semua sporting2...sempoi2...alhamdullah dpt grup nie..hehhehe

utk acara pertama aku wakilkan en bear jer...dia JUARA beb..acara SAYANG BELON kot ##dlm acara ni kita kena letak belon kat kaki, sesambil pecahkan belon org len kita kena jaga belon kita agar tak pecah, the last person yg tinggal adalah pemenang## acara ni kategori lelaki 4 hero kuning FINAL..tp diorang suh lawan gak pdhal kan acara berkumpulan..kompom2la kami KUNING dah menang...kan kan kan!!!tp en bear aku adalah champion yok!!!hihihi

 

awal2 aku dah pesan kat en bear..tolak jer lawan2 tu sume..hahahaha ##mentang2lah laki aku aku paling gagah dan besar## utk acara ni, perempuan di menangi rumah merah...kalau Zila tak terpijak belon dia sendiri, aku pasti kami menang!!ahaks..adatlah menang kalah..ya idak???sesaja ja nak tunjuk kunun2 ada semangat kesukanan!!hehehehehe

Acara kedua adalah SEMAKIN JAUH SEMAKIN SAYANG ##acara ni menguji tahap ke'gentle'an kita...methodnya adalah sebijik belon berisi air di beri kepada setiap pasangan.si A akan membaling belon utk ditangkap si B..slps satu balingan urusetia akan mengarahkan kita berundur ke belakan setapak..selagi belon tak pecah selagi tu lah kita di kehendaki membaling menyambut dan melangkah ke belakang##

aku awal2 lg belon dah pecah!!hehehehe

mula2 aim dan baling!!!
 lps tu sambut lak..tak dapat sambut belon jatuh ke tanah walaupon tak pecah kira OUT....tp kes aku belon pecah kat badan aku...perah ;a jawabnye...perah jgn tak perah!!!hehehehhe
dah basah nangeslah...sedih hukhukhuk
acara ni champion 3-3 finalis adalah wakil dari rumah Merah!!!!!

next acara adalah ISI AIR DALAM BOTOL ##method berlari membabi buta ke arah laut terbentang indah, pahtu celup2kan span ke dlm air laut..n then lari dgn penuh kelajuan ke arah si pemegang botol..perahkan span smpai botol penuh...##aku n en bear masuk acara nie...tp kami ada wakil tolong lari, aku pegang botol jer!!!



game ni MERAH champion jugak kot!!tak pasti lah!!!yg pasti kami kalah..ahaks....

game seterusnya adalah PASSING GETAH PAKAI STRAW ##method adalah passing getah pakai straw lah..adoi....jangan guna tangan NoNoNo...OUT karang## aku tak masuk acara nie, aku wakilkan laki aku...drpd dia sibuk jd babu baby dok men pasir.biar dia men game berfaedah nie...


tengok tangan dia..mesti geram jer macam nak pegang2 jer straw tue....
 


utk acara nie pasukan KUNING adalah juara!!di ulangi JUARA!!wellll.............

hhehehhee

last but not least..acara paling digeruni ramai...gerun sebab tengok badan laki aku mcm beruang kutub kan???hiihihi.....welll, wut to say, makanan dialah nie..wakil Pangkalan Udara Kuala Lumpur nie..hahahahaha....berposisi ankle!!!!!!!!poyossss






kelihatan pasukan sorak rumah merah sdg memberi sokongan padu..hehehhehe....kami bergabung team merah n kuning utk game nie...bautla macam biasa..satu team satu team..baru fair n squarepant!!!!

hehehhehe...wutever..takpe..kami 2 pasukan tetap hebat!!!oooyea....JUARA JUARA JUARA!!!

so keputusannya keseluruhan

MERAH Champion
KUNING Hampir Champion
HIJAU DAN BIRU Langsung tak champion...

AHAKssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss......:)


1 comment:

iszura said...

KUNING tetap champion!! go go tiger!! hehehehe

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...