Tuesday, June 26, 2012

Family Day Baucar ~part 1.2

sambungan dari part 1.1

siang sukaneka, malam sukantara lak.ahaks.aktiviti berjoget lambak sampai patah pinggang.aku tgk bukan retro lg dah...mcm agogo pon ada.most of the song picked, kebanyakkan nya dr zaman agogo!!zaman 60's to 70's..pengetahuan aku la, RETRO is about 80's...zaman mak2 n pak2 pi blow rambut...hehehehe

tp apa2pon memang havoc!!!sangat!!!

aku sampai lambat malam tue, wlupon tugas aku sepatutnya amek gambar tym red carpet, aku terlewat, ekceli aku yg paling last sampai.ni semua gara2 kad hotel tue hilang...tu la gedix sangat nak masuk2 je aircond ada, aku selit kad ATM kat tempat taruk kad tue.supaya bila aku keluar bilik, aircond n letrik tak mati..so air dalam peti ais sejuk jer, n masuk2 bilik dah sejuk...pahtu kad bilik tu g letak kat atas meja solek.ms nak kuar bilik, laki aku mtk kad, aku cari atas meja solek takder...mmg hangenla dia tym tue.mengamuk sakan sampai dia taknak ikut aku g RETRO NITE tue...nangesla aku tym tue..dah bersiap2 bagai nak rak, tetiba dia tanak ikut.cari punya cari, rupa2nya kat bawah meja solek.dahla lampu bilik hotel romantik je, org rabun ayam macam aku nie kompom la tergagau2...agak2nya aku tertolak kad tue tym aku letak beg alat solek kot.aku tertolak kad tu jatuh ke bawah...

akhirnya dari bilik hotel ke dewan aku naik kete.tu pon sampai2 je dia halau aku turun kete.dia nak balik bilik.pujuk2 nangis2..dia tetap tanak ikut.aku pun turun ngan beg kamera n hati yg gundah gulana...tp baru jalan sampai kat depan pintu dewan!!dia tarik tangan aku sambil semyum...Alhamdulillah....kalau tak nanges aku beretro sengsorang kat dalam dewan tue...

aku apa lg, bukak tripod n pacak kamera..suami Pengerusi dah ada kamera..dia dah kaver bahagian belakang dewan..so aku aim nak amik gambar bahgian depan dewan jerlah....bolehla pacak tripod utk amik video!!!

red carpet ke mana...
kambing ke mana...

aku dok sengsorang sambil layannnnn zas zas zas ssemua yg berlaku kat pentas tue..sesambil menyaksikan bebudak2 anak2 staff yg beronggeng sakan atas pentas...jangan tahun depan budak2 kena kandang dah la..memang buas2 gilew..semua dah hilang kawalan!!!di sebabkan dengdorang nie, keadaan jadi kucar kacir.mmg ssh nak handle bebudak.tambah2 yg tak dengar cakap

MC Zila n Fairose dah menjerit2 suh tengok2kan anak memasing.tp masing2 main lambak jer..klu menari tertonggeng senyap2 kat atas pentas takpe gak..ni siap kacau kamera, patahkan whitesheet whiteboard lagi..macam2 budak2 nie.nak lempang anak orang, bila tegur tak dengar..

paling hangin tym dorang kacau kamera aku..tgh elok2 amik video tetiba datang tarik tripod aku..macam mak bapak korang punye je kan kamera tu..aku ni dok luah perasaan kat cni.kang ada mak2 yg terbaca, jangan marah okey..teguran je ni kot.jagalah anak2 anda!!!kerana anak2 anda dah kacau orang2 lain..tambah2 aku yg takder anak nie..mmg sensitip dgn anak2 orang..kalau yg comel jd geram mcm nak cium2 nak gomol2, tp yg degil pon jd geram gak..macam nak belasah je budak2 nie...

IKLAN : MALAM RETRO NI LAH TRIPOD AKU ROSAK!!sbb bergelut nak ngelak dari kamera kena tarik dengan anak si polan bin si polan...aku terpatahkan tripod aku sendiri!!!dahla first tym pakai....adoi!!mcm nak nanges jer..tp apa boleh buat.budak2 mana la ada akal.so aku tala kemarahan aku kat mak bapak budak2 nie..awasilah anak2 anda, jgn sampai diorang merosakkan harta benda org lain!!!kalau aku terlempang anak ko, ko jangan nak mengamuk kat aku... :)

takpelah, layan gambar je lah...









memang best lah..adiah cabutan bertuah memang adiah terbaik...havoc best wa cakap lu..review banyak pon tak guna..korang dah tgk sendiri gambo2 kat atas kan???

tp antara yg paling terbaik adalah...




hehehehe presenting my teddy bear.....ala tomey tomey..ni la beruang comel!!!hehehehhe


2 comments:

Mummy said...

wah bestnya ada wat dinner...9 thn dah keje sini tp tak pernah lagi opis sendiri wat dinner...yg ada pon menompang opis hb ler...heheh...apa2pun takziah ler kpd tripod tu...biasalar budak2 bila dah ramai2 tuh nakal dia lain macam...mak bapak bukan tanak tegur tp takut 'ter' jadi tarzan kat situ...heheh

Azfa Bt Hj Baharudin said...

itulah nak marah pon budak2...tp geram gakla bila kita marah dia marah kita balik...geram sangattt....klu anak sendiri taktaulah achanner...huhuhuhu...takziah kat tripod eh???hahhhahaha.....takpe, semua dah di maafkan!!!!budak2 ke mak bapak budak2 ker..saya dah maafkan!!!bukan suh jd tarzan cme suh tegur sket anak2..jgn lambakkan ajer!!!kita pon paham budak2 mcm ne kan!!!