Friday, June 15, 2012

Family Day Dah Dekat

AKU BUKAN ORANG PENTING PON
dalam merencanakan family day.tp aku perasan macamla aku org penting.kdg2 rasa nak melugai ngan bebanan kerja seorang AJK Family Day nie..Tp kdg2 rasa seronok lak terlibat belakang tabir.Klu family day ni sukses mesti akan rasa hepi yg amat sangat kan???

IKLAN:
Sebut pasai hepi aku nak bgtau lah..sekang setiap design yg azfa buat, akan ada watermark i.am.hepi okeh...termasuklah kat design kad2 atau ape2 saja lah kecuali gambar...masih dari lensa azfa baharudin

tp 2 3 hari nie aku rasa sgt2 letih..i am too fatigue.tataulah kenapa.tp aku ada kenalpasti 2 3 sebab:

# bebanan fail yg menimbun 
~fail OT - aku terpaksa buat OT bukan sbb aku cintakan baucar atau aku berhobikan buat baucar..tp sbb aku sgt2 perlukan cuti...kenapa aku perlukan cuti???sbb aku dah cuti lama masa mak aku sakit haritu n aku rs aku kena/bakal bercuti lagi memandangkan/sbb bermula dari 18hb Jun 2012 mak aku akan admitted again di Hospital Balik Pulau utk radiografi (rawatan barah) dan akan stay kat hospital selama 6minggu....takkan aku tak balik langsung kot huhuhuhu (wish i was there beside my mum everywhere anywhere anytime :'(....n akhir tahun nie adik aku nak tawen..sape nak arrangekan majlis perkahwinan dengan keadaan mak n abah yg sakit??mestilah kakak2 n abang2 dia kan???n yg semestinya aku yg tida beranak2 ni akan jd mangsa paling banyak ke hulu dan hilir menyetelkan adik aku...n also tahun nie turn balik raya kampung Johor..op coz la enchek bear akan amek cuti panjang seperti tahun2 beraya di Johor yg lain...

#bebanan fail tanggung kerja ~dang yg aku setuju nak tanggung keje kenapa???mula2 macam tanak, tapi rs macam nak pulak bila pk duit..hehehhe sgt2 mata duitan....bukan lah...aku perlukan duit utk shopping!!!!hehehehhe peace!!!!

#banyk keje2 yg perlu disettlekan....aku pening mana nak ingat besday org sbb nak tolong taruk kad n belon kat tmpt org besday tue...pahtu nak amik sain yg malas tue!!!huhuhu org bising..pdhal bukan ssh pon nak turunkan tandatangan secoet cuma tue....nak buat kad lagi susah kot!!!!nak ingat besday sorang2 lagi susah kot!!!nak suh fizah tiup belon lagi susah kot!!!!apalaa..... :( kdg2 sampai tak perasan...mcm bulan 6 nie..dah berapa org terlepas nie sbb tak tertanggung kerja....banyak sangat benda nak buat smpi tak sempat nak tiup belon n buat kad..n amik sain jugak...adoi....sowie yer kawan2...saya akan recover by July ok....

#banner - epuy kata nak buat..aku just kena buat template yg letak atas meja tym RETRO nite n also brochure tentative programme je kot...ni salah aku gak sbb last minute, padahal pengerusi dah sound awal2 suh buat...sowie puan pengerusi saya mmg LAST MINUTE punya olang..selalu mcm tue..klu last minute idea mmg mencurah2 tp xder lak banyak masa....hehhehehhe....REDUNDANT!!!!!!! argghhhh jambangan bunga lom buat ~bala gak tue!!!!

#selalu sakit2...bear sakit aku sakit....macam na lah nak sihat klu makan minum tak terjaga..kdg2 kat opis klu boleh tanak bangun langsung dr tempat duduk..nak buat fail dan buat fail dan buat fail..mesti kawan2 seopis aku terkejut ngn perubahan aku...aku bukan jenis yg komited dan setia ngan keje buat baucar aku..aku hanya akan buat ikut quota dan jugak output harian aku..jgn harap aku nak buat amal jariah buat fail2 extra nie..selalu amik bundle pepagi n siapkan sblm tghari..tp sekang aku buat baucar tanpa henti...damn you azfa!!!!!anda sedang memusnahkan sistem tulang belakang anda sendiri..n encik bear lak selalu bisul2 sana sani..dia pon selalu letih sbb dia pon buat extra2/part tym job as a foreman!!!!kesian dia...kdg2 aku rasa bersalah sbb terpaksa layan letih badan sendiri sedangkan encik bear pon letih gak!!!!....bianni en bear!!!!!

#aku dah ada pegawai atas aku....n aku di bawah seorang yg aku agak tak sanggup....huhuhu...sejak bawah dia aku rasa agak stressed...napelah jadi mcm nie...stress mental dan fizikal..tak larat la nak layan semua permintaan pegawai semata2 nak markah elok dlm SKT..aku yg menurut perintah!!!!!!!!xsukanyer.......nak buat mcm na..tp xboleyla.aku tak boley ada pegawai, aku lebih rela pool kot.ley anta tukar2 pegawai..arini mcm ni esok mcm len..kan best ada bnyk ragam dr layan satu ragam yg hari2 nak buat ragam....fed-up!!klu jd bigboss mampus org bawah...ada je tak kono...apalah bala sangat aku nih....selalu la macam nie.... :(

dahla bosan lak!!!!!


jom gi bersukaria sementara emak anda sedang bertarung nyawa menerima rawatan!!!!!!demn dont like dos feeling!!!!!!!excuse for one day only kot...tak baik betul, dah rasa mcm si tenggang jer...klu ku tahu dr awal aku tak mo join Family Day nie...memang dr awal aku ada rasa berat hati nak jd AJK..aku tatau sebenarnya apa keje aku sbg AJK.nsb bek Cik Eli banyak guide aku.klu dia bg keje aku on jer.cme klu utk aku,keje yg nak di beri haruslah specific..aku tak ske keje yg aku yg kena pikir sorang2..aku ske jadi pelaksana bukan pemikir..huhuhuhu...korang free nak bg arahan kat aku tp kena ada guide!!!nak macam ni macam tu...okeh!!!jgn "ikut suka as lah" mmg aku ikut suka aku, lps tu klu komplen mmg makan makian bertalu2 dr dalam hati aku lah!!!n aku mmg xske bekerja dgn org yg lagi "pandai" dr aku..."pandai" sangat susah...anda tahu siapa yg saya maksudkan kan??hehehhehehe.....

P/S : tengah pikir dalam2 ni nak pakai baju apa malam retro nie nnti.klu badan mcm neelofa mmg lah banyak pilihan kan???tp badan ala2 Enot nie mmg tersangatlah "banyak" pilihan yg ada, tambah2 plak kena cr baju yg selesa ut aku bekerja malam tue...jgn terkejut klu aku pakai tshirt n jeans je nnti.....adios!!!!

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...