Friday, September 9, 2011

sakit sakit sakit...aargghhhhhhhh

aarrrghhh.....
cuti panjang tp apa pun xbley wat..
nak update blog pon xbley..
nak citer apa jd ngn cuti panjang aku...

1) start demam hari khamis (hr raya ke3)..mle2 panas jer rasa, siap peluh mencurah2..ulang pi mandi ja dekat 5kali sehari aku mandi..mle menyalahkan cuaca panas Nothern Region n umah mak aku sbb xder pengudaraan keluar masuk....mak ske sgt tutup tingkap semua smpai rs mcm duk dlm gua...mak oo mak...tp sbnrnya mmg cuaca yg panas membahang..mlm kamis kuar ronda2 town kulim, almaklum dah lama xbalik so nak tgk apa pembangunan latest town kulim...sggah mkn kat restoran, oder ns ngn tomyam tp haram xlalu nk makan..kaki tgn badan dah seram sejuk..menggigil satu badan smpai selimut ngn saprah meja sementara tggu yg lain2 abes makan....balik umah hubby bg panadol pahtu selimut dengan 2 lapis toto....kul 4pg br rs bdn berpeluh2 n dah kurang seram sejuk

2) Jumaat ~bangun pg2 (kul 11pg~hahaha) kepala berdenyut2...jalan terhuyung hayang...mak lak posa so xmasak, aku rs mcm nak pitam sbb kepala berdenyut+perut mcm kena isi angin tayar laparnye....hubby g semayang jumaat balik tolong masakkan....alhamdulillah, wlupon tercungap2 mengah nak kena asthma,aku berjaya survive lpas amek "happy"gas (nebuliser)...ptg g betulkan keta abah (saja nak kuar dr umah amik angin luar)...bdn dah rasa ok Alhamdulillah.....malam gerak balik Putrajaya (dah xsanggup cuaca panas UTARA) wlupon hati berat nak tinggalkan kampung ku syurgaku...huhuhu

3) Sabtu~sampai Putrajaya lebih kurang kul 4pg..singgah mamaks sbb lapar...pekena roti sardin (balik umah menggaruk sbb roti sardin taruk telur rupanya)..teruk gak aku menggaruk~stok ubat sapu lak abis, aduh....tp tekak dah mle rs something....cme berkahak jerlah...satu hari xmkn mcm puasa jer....~mlm kuar g cr makan..makan bakso kat pasar malam Bdr Baru Bangi...mmg terbaekkla....tekak sedap jer sbb bakso panas2 dah cairkan kahak2ku....

4) Ahad yg berjerebu....tekak perit kembali....tp xteruk mnlah.....tghari g open house umah sarah...tewas dgn 2 gelas air oren berais batu....ptgnya mengharungi kepanasan global dgn menemani adik iparku tinted myvi lagi best oh ohnya....mcm nak pengsan....huhuhuhu

5) pagi senin mcm nak gila sakit tekak,batuk,selsema n demam panasyg masih suam2....tewas xdpt g keje.....

6) sakit tekak makin menjadik2...bengkak di bahagian bawah tinge...nak bukak mulut pon sakit, nak menguap pon sakit..telan air liur pon sakit....telan air mcm telan pasir....terbaekkk ujian tuhan kali nie....terpaksa g spital (dptla MC satu hari)..puas nak terangkan kat doktor ape sakit,sbb suara dah xkuar.....tekak perit doktor ckp dah merah bengkak...tinge dah mle pekak berdengung bengang semacam....

mucinex utk buang kahak+doktor suh guna inhaler utk buang kahak jugak...tp inhaler xbg,suh pakai yg lama...pil tahan sakit (ponstan)..panadol+ubat gian (hahaha ubat batuklah)

7) Rabu~ masih belum bersedia ke opis....takut nnti kena ekon bertambah perit+parah...dah 3 hari kat umah...hari2 makan bubur jer....sbb ssh nak menelan....tym nie dok belek2 hot ticket bla la dpt redeem ayam seketul dua....tp suara masih lg samar2 je kuar...tym nie asyik bergaduh ngn en suami sbb dia marah aku ckp pelan so dia xdgr ape aku ckp, n aku marah dia sbb dia xdgr ape aku ckp...huhuhuhu...apa2lah...tp dia tetap menjaga aku siang+malam...

hari2 en suami buatkan aku bubur...nielah org sakit...
8) ingat dah boley g opis berkhidmat utk negara...tp alih2 kul 5pg aku d serang sakit kepala...xtau nak gambarkan mcmna...sakit yg teramat sgt kat kepala terutama bahagian atas mata......mcm nak terkeluar mata..g toilet pon merangkak...dah ats toilet bowl kepala kena serang lagi...menangis2 menjerit2 mtk tolong hubby...pahtu muntah2....xpaham kenapa...kena barah otak ke hape nie...hubby comfortkan dengan mengurut kepala...dgn kpala bawah lengan hubby aku berjaya tidur dlm kesakitan+tangisan...kul brapa ntah hubby bg tepon aku ckp2 ngn kakjue..pahtu mkn ponstan..tertidur xsedar kul brapa bangun...bangun2 terjatuh terhantuk kpala dua kali kat bucu sofa..tp magic xrasa papapon.....huhuhu....berpimpin ke toilet, mandi rehat2..pekena segelas dua air teh o panas...makan ubat...rehat di sisi suami yg ngah men laptop....

9) alhamdulillah..arini (Jumaat) kpala ada goyang sket2, tekak pon dah agak ok..cme masih lg dlm keadaan pekak...sekian

sepanjang aku dok sakit kat umah...gle2 woods tuh dah 8 peket aku nyonyot....strepsils satu peket....nak tidur pon dok nyonyot lg....xlepas2 dr mulut aku nih...apala nasib raya kali nie...xnikmat lah..huhuhu

P/S: Sakit adalah penghapus dosa2 kecil...banyak dosa aku nieh, sbb tu selalu sakit....Tuhan uji sbb Tuhan sayang kita.... (Alhamdulillah dpt update blog stelah brapa lama xdpt berblog sbb menaip dgn sebelah mata adalah tidak fun ok...)

Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...