Sunday, September 4, 2011

betul2 bukan main2

saat yg aku sgt nnti2kan
one of the main reason aku xsabar nak balik kulim tahun nie sbb nak jumpa anak buah baru
mgkin sbb aku lom ada anak, so aku mcm terkinja2 bila dgr ada anak2 buah baru kuar tgk dunia nie
excited terlebih agaknya

ni betul2 nak introducekan anak buah aku
dah sebulan usia dia
muka sejibik mijik la ngn abg aku..hahahha..klon sejibik smpai kening pon sama...

"abah boh nama saya panjang la...nama saya Syafiyya Arqiyya Riffah binti Azhar..nsb bek nama abah saya pendek ja..tokwan n tok mcm tau2 ja, zaman kami nama panjang2 kan..."..hehehhe tu la baby tu yg cakap bukan aku..kihkihkih
"masa lahir berat saya 3.4kg tp lalan ckp saya nmpak kecik...kenapa ek????tulang saya berat kot...nak kata kaki saya panjang, mcm tak jer..panjang ker?????"
wawawa...bahagianya jadik budak kecik...tidur tanpa rasa bersalah... bangun bangun lalan mai nak tgk Qiyya nie......
bulatnya mulut dia....betul2 bulat...hehehhehe..baby Qiyya mmg ske wat mulut mcm nie...mmm comey sgt tau...huhuhu
Qiyya : saya dah bangun titun...saya ske tgk org ramai kerumun saya...tp saya xsakitla abg rayyan..napa abg rayyan nak examine saya pulak nie..... Rayyan : baby ni ada jaundice yer...xbanyak, sket jer....hahahha...agaknya itulah yg sedang berlaku dlm gambo nie kot...kihkihkih
wawa...lalan dah pandai pegang saya...masa mula2 lalan pegang saya gayat so saya nages..last2 lalan kasik tok pegang..selamat saya..tp sekang lalan dah pandai dah...sayang lalan.... (Qiyya masih buat muka cuak)
"lalan jgn sedey ek..nnti lalan mesti dpt adik utk Qiyya...Qiyya doakan lalan cpt2 dapat anak yg comey mcm Qiyya...sayang lalan...lalan jgnla sedey2, Qiyya tau lalan sedey sbb lalan xder baby kan???hukhukhuk...."
makngah...lalan....kakak Qiqish n saya Qiyya....saya seronot makngah dtg sbb saya dapat banyak duit raya n adiah...hehehhe...td saya dgr abg danial jerit2 bila bukak sampul duit raya makngah kasik....huyyo rm50, kayalah..boleh bagi abah beli keta baru.....Alhamdulillah..klu tiap2 tahun makngah bagi rm50, nnti abah dapatla pakai kete besar..hehehhehe

ni la ibu saya...anak dah masuk 4 tp body tetap menten mcm baru kawen dulu...sayang ibu.....

Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...