Monday, September 26, 2011

Besday Irfan + Open House Mama

cerita lama...17hb pny cter..bosan semntara tggu hubby i pickup balik keje..so masukkanlah apa yg ptt kat dlm blog..
kdg2 terpikir gak, blok nie mcm diary aku lak...
tp bila pikir pny pikir punya pikir
sonot gak mencurah rasa kat blog nie, dr kat fesbuk
hehehhehe

at least kat blog aku ley celoteh2 panjang lebau....

gambar la yg paling penting dlm blog...so bley x klu aku biarkan aje gambar yg bercerita..hehehhe
malas nak type panjang2...


kambing golek adalah juadah spesel hari tersebut...permintaan suami tuan rumah yg teringin nak mkn kambing golek puas2..klu mkn kat umah org xpuas katanya...arga setelah di soal selidik oleh sang suami adalah dlm lingkungan rm700 ke rm1200 ikut besar sang kambing/kibas....yg kat umah nie dlm rm700 kata si pemilik ladang kambing.untuk oder boley telefon 016-3483399 (nizam)..arga siap pekerja (tukang bakar kambing di tempat kejadian)+black pepper sauce+coleslow+air lemon....berbaloi2...

dah golek2 bakar lg atas bara api sederhana utk mengekalkan kehangatan si penggemar kambing spt aku n hubby

inilah kakak ipar aku..kak linda...kami nie dah mcm besfren dah, ape2 pon ley cerita/luahkan kat satu sama lain..maklumlah dlm famili hubby kami adalah org luar yg di bawa masuk ke dlm famili..so mesti ada benda2 family matters yg nak di kongsi bersama...sang isteri kepada abang husband aku....namanya Kak Linda....

juadah2 dia majlis..semuanya di masak sendirik oleh kakak ipar n omaknye...ada mihun grg, sambal ayam, nasi impit+lemang,mihun soto,rendang daging dll...banyak juadah aritu..xtermakan aku..tambah2 ada jemputan lain sebelum ke umah kejadian...

apam pokodot...cik rinie..nak jugak apam mcm nie tau..hehehhehe

almond london yg di buat khas utk majlis nie...eh actually bukan almond london..ini ialah kurma yg di celup celup dlm coklat dan di tabur chocolate rice...xrs pon...sbb ingatkan almond london, lgpon aku nggak suka kurma sbb MANIS....

cheese tart yg sodappp n cinonet

besday boy yg baru menjangkau 1 tahun...si Irfan Darwisy yg comey..ari majlis asyik mengaruk ja..ye la...dia dah panas n rimas tgk ramai org agaknye....

suami isteri tuan umah...Inspektor sahab Hafiz dan Haslina...Haslina adalah adik kepada kakak iparku...

berkilat kasut...mentang2lah bapaknye inspektor polis....huhuhuhu..br ley menapak si irfan ni agaknya..hehehhe

Majlis yg bertempat di Kediaman Pegawai Kanan Polis, Kelana Jaya nie agak meriah..besar bajet tuan umah nak buat besday party merangkap open house nie..siap ada kanopi bagai...hehehehhe....

pape pon, happening la jugak majlis nie..mgkin aku dah kenyang sangat sampai tersandar kat kerusi kanopi kambing golek...dah malas nak bangun amik2 gambo..ni jer yg mampu..hehehhe
 terima kasih sbb sudi menjemput...

n sepanjang syawal nie..tiap2 hari ada jemputan open house..Alhamdulillah, tahun nie jadual open house mmg teramat padat termasuklah hari2 kerja..kdg2 satu hari smpai 2 3 jemputan...hinggakan nak buat open house kat umah sendirik pon xmenyempat2...hehehhe

rezeki syawal 2011 lah....
Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...