Tuesday, September 13, 2011

aku dah pekak :(

salam 1 malaysia.. mentang2 lah nak cuti jumaat(16 sept) nie kan..hehehehhe

actually....
mood berbaur2 (antara risau n gembira)
risau :

* as uol noe aku sekang nie mengalami masalah gangguan telinga yg maha dasyat, i'm half deaf right now..
my left ear disfunction (half deaf+++whooshing sound) ~really annoying

i've told my sister (she's a doctor) about dis. she asked to go for doctor diagnosing as hearing lost is disaster. n been told some of the 'might be' my desease....resdung/otitis media/tinnitus....wutever...

dan saya pon meng'google'....i need to noe wut exactly my problem is before i go for treatment..

dan dalam bnyk2 decease tersebut..
TINNITUS is so simillar dgn apa yg saya rasakan sekang...

wut is TINNITUS????

My sickness is 95% similar to dis sympthom..i got all the sympthon myself ~telinga kiri saya berdengung hebat , sometimes ada bunyik macam cengkerik, sometimes mcm air hujan, angin , bunyik speaker pecah , bila org bercakap inputnya macam berdesing n pithching pecah/lari , berdenyut2 kadang2 n sakit...n ada ketikanya saya rasakan seolah2 saya nie seorang pekak....berdengung mcm naik kapal terbang tue+berdesing mmg 24hours la aku rasa....WTF sngt2 xselesa....sendiri punya suara pon aku xdgr...

yg kelakarnya tym aku tgh pekak nielah laki aku leh lak xder suara...
so bergaduh selalulah...
si pekak xdengar ape si bisu cakap...
perfect..
hahhahahaha....

nak tergelaknya causes2 yg menyebabkan tinnitus nie mmg aku ada buat:

(1) dengar radio/muzik kuat2... (hehehhehe)
(2) due to medication...(aku ada amik some ubat sekang...ubat gatal+ubat asthma ~risau gak takut ini adalah punca aku TINNITUS (tp lom kompom yg aku nie ada TINNITUS yer...esok baru nak g check)
(3) head injury... (risau gak nie sbb kpala aku banyak kali gak terantuk n di hantuk sampai bengong)

etc....bla bla bla....

esok nak g doktor..kalau kompom aku TINNITUS matilah aku sbb dis sympthon  akan berlarutan 5 ke 6 bulan sebelum ilang dgn sendirinya klu tak d rawat...n treatment indication yg aku google jugak adalah amat menakutkan jugak...tak sanggup la..huhuhuhu

Ya Allah...janganla aku nie ada penyakit pelik2 nie...cukup2lah penyakit yg aku ada sekang....huhuhuhu

P/S: Tym sakit mcm nie, mmg aku sgt rindukan mak aku....huhuhuhu..mak!!!!!!!!!anak mak rindu mak nie...huhuhu



Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...