Tuesday, September 9, 2014

Episod 1~ FEBRUARI ~ TRIP #kawanberjalanku ke BANDUNG

Sessi Pertama ni aku nak recap apa yang jadi kat aku dari bulan Jan hingga bulan Mac..

Bulan Februari aku kena transfer ke seksyen lain. Sampai hati dorang transfer kan aku...hukhukhuk...Sedih memang sedih, tapi berbekalkan fikiran yang positif aku redha ajer...mula2 masuk seksyen baru ni aku bosan la jugak..Pahtu teremotional..konon2 kawan2 lama kat seksyen lama xmo kawan aku dah..emo nye aku...Ekceli best jer dok opis baru, environment baru..kawan2 baru...yang x bestnya aku nye emosi jer mcm xberapa nak redha ngan penghijrahan ni...amboi2...

Sebab tak suka ada perasaan jadi "budak baru" n "taktau pape" pon pasai dunia kerja yang baru..tp Alhamdulillah kawan2 kat seksyen baru ni xkisah untuk membantu. Diorang ok jer sebenarnya. Tak banyak mulut time keje...tp lepas keje biasa jer lah pokpek2 jugak...ermm..mls nak cite pasal keje n opis baru..sbb semua org pon akan melalui pengalaman nih...

Enjoi jer...at least aku tau banyak benda dari orang yg tak transfer kan...hehehhee positive thinking!!

Awal bulan masuk seksyen baru, akhir bulan buat hobi baru... :)

Nak cerita ni...buat pertama kali seumur hidup aku..aku memiliki apa yang aku teringin sangat2 nak ada masa kecik2 dulu....jeng jeng jeng....



BUKU MERAH

N kalau korang perasan aku dah tanda kat kalendar mana aku nak gi ngan kawan2 aku

TRIP #kawanberjalanku ke BANDUNG
(Pertama kali naik Airasia, Pertama kali keluar negara)
Sangat kesian kat orang kampung mcm aku...xpenah g oversea...kihkihkih

Trip kami banyak dibantu oleh blog2 travel kawan2 blogger...beli je tiket bulan 12 tu terus survey2 bagi tujuan berangan n tambah pengetahuan..chewah...alhamdulillah trip berjalan pertamaku berjalan lancar..kawan2 semua ok..kepala pon okay2 belaka..ada org kata nak kenal kawan kita, kenal lah time kita gi travel bersama2..nak tgk perangai buat kepala sendiri atau boleh hantuk2 kpala bersama2...

Sebelum pergi awal2 lagi dah book Supir...Alhamdulillah supir kami terbaik dan berbaloi. Kami pergi berenam (sepatutnya berlapan). Harga hotel dan supir untuk 3h2m adalah rm175 per kepala..malas nak pikir2 semak2kan kepala redha je lah ngan pilihan hotel yang ada..dok hotel untuk tido je kan..siang nak berjalan sakan...




Departure kad tu isi siap2 dlm flight...separuh akan di ambil imigresen masa cop pasport masuk n separuh lagi simpan masa balik nanti..tolong janganlah hilangkan..

Hari Pertama(flight pepagi kul 7 so kul 8 dah ada kat Bandung)

sampai2 je kami cari bekpes dulu..lapor kot...supir bawak kami makan kat Gampoeng Jawa. X inagt nasi ubud rasanya...macam nasi lemak je rasa. harga dalam RM2 duit malaysia...masa ngah makan2 ni, Pak Dhani our supir g belikan simcard...IDR50k (kredit ngan simkad siap internet)...senang klu ada benda alah ni..pnting tau kalau korg berjalan reramai..nak kolling2 time sesat kat pasarbaru :)


Sblm sampai hotel, Pak Dhani bawak kami g rumah gudang kain2 sulam Bandung. Masa baca kat blog dorg kata murah bangat kat sini. Tp bila balik sini kami baru perasan, murah lagi Pasarbaru klu pandai menawar-nawar. Usai mandi manda kat hotel, kami terus gerak g pasarbaru...banyak jugak di rembat kat sini...

Dan makan kat foodcourt pasarbaru ptg tu mmg menyelerakan..mungkin sbb kami kelaparan/keletihan/keterujaan???ermmm...hehehhee...nasi putih+ayam bakar+garoumi bakar mmg mabeles amat lah...sampai teringat2 n set nak makan ni jugak tym nak balik nanti (sbb hari last mmg set nak pergi pasarbaru lagi)





Malamnya kami jalan2 sekitar Bandung, makan dan karaoke di pusat karaoke keluarga kepunyaan Inul Darastita (first tym aku masuk pusat karaoke dan first tym aku menyanyi sampai tamau lepas mic) n terbawak2 hobi tu sampai sekarang...kami laki bini...errmmm...hihiihihi



malamnya, makan kat sini...kami berpendapat masakan padang memang takleh masuk dalam tekak...huhuhu satu dua lauk je y kami sentuh (dorg akan letak semua jenis lauk atas meja kita) klu taknak makan jangan sentuh nanti kena bayar...amik yg nak makan jer...

Settle hari pertama..balik mmg tido xingat dunia...

Hari kedua di Bandung~~
Usai sarapan (di hotel..telan je apa ada) kami bergerak ke Tangkuban Parahu. Aku mmg nak sgt sampai sini. By hook or by crook nak jugak. Ada sorg kawan aku ni tak minat berjalan2 macam ni, dia mmg nak shopping ja. Tp aku dah sampai tempat org mmg nak berjalan ja. Rugilah kan, dah sampai tempat org, x berjalan2...

Alhamdulillah sampai...best giler lah Tangkuban Parahu..mmg syiokkk wooo...keajaiban alam ciptaan Allah...First tym tgk kawah gunung berapi dekat2...siap nmpk belerang2 lagi...baru lps hujan kabus mmg tebal, sejuk bangat...dahla pakai baju lengan pendek...ermmm....peluk la kawan2 yg ada....






























K baiii...sampai sini dululah Episod 1 yer...kang banyak sgt nak kena scroll :)

TQ Uollls...Anyeong!!!


No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...