Monday, September 29, 2014

Episod 8 ~ MAY ~ Trip #kawanberjalanku ke Gold Coast Morib

Trip bulan May...Sesaja berjalan2 ke Morib, Sepang...Kami pergi tak lama pon. Beli tiket melalui Groupon. Dapatlah RM168 semalam..Mula2 aku bajet laki aku tanak ikut..yela sebab ari Sabtu kan dia keje. Tp minggu sblm tu dia boleh lak melepak TT PG1M ngan kawan2 dia sampai ke Morib...so, takkan dengan aku dia takleh ikut plak kan...Jangan bikin panasss...hehehehe

Sebenarnya...Aku tak kisah pun kalau dia taknak ikut. Leh membungkang sengsorang atas katil dan bantal yang aku rindu-rindukan...Dalam banyak hotel, pada aku bantal di Gold Coast Morib adalah yang terbaik...

Kami gerak tengahari Jumaat, terpaksa amik cuti satu hari sebab nak kejarkan RM168 weekdays rate tu...lagipon minggu depannya tu, cuti umum.So, memang tak dapatlah rate tu. Sampai sana check in dalam pukul 3ptg..memang kena check in kul 3pm pon. Sbb ni trip kedua aku ke Gold Coast, kali ni aku mintak bilik ngadap waterpark lak..sebelum ni ngadap hutan, nampakla sipi-sipi laut. Huhuhu...Saja tukar angin...dan rupanya bilik ngadap waterpark lebih kecil...tak kisahla..aku berdua ja pon...huuhuhu...

 Ni lah waterpark sekangkang kera, tapi bolehlah kan...harga RM168 tu dah termasuk harga breakfast for two dan tiket masuk utk dua dewasa (2hari leh masuk tau...hari check in dan hari check out) mainlah sampai lebam  

 Ni rupa bentuk katil..aritu amik twin room..dpt 2 single..kali ni nak try rasa katil double lak..xbesar mana pon...yang penting kukuh.. kuikui..pape pon bantal dia memang terbaik...bangun tidur balik pon..bila bangun nak jugak lagi henyakkan kepala kat bantal super duper empuk tu...serius pada aku memang nyaman duhhh bantal tu...

Dan dalam bilik ada jacuzzi..our own private jacuzzi in each room...yes jacuzzi...yg blup blup tu...serius teruja..even aku pon teruja jugak....pada aku...aku suka hotel ni..lantaklah kalau review orang lain tak best pon...

Senang hati orang tu melepak kat luar bilik..sampai-sampai ja dia servis aircond dulu. Tak sejuk katanya. Memang berhabuk pon filter. Servis percuma untuk Gold Coast sebab kami suka Gold Coast. Hahahaha...

Malam tak dapat dinner..last time aku ngan bear dapat dinner n breakfast..so takyah menggelupor cari makan malam...tapi pakej kali ni tak dapat lak dinner..so kami kuar gi cari seafood Bagan Lalang. Orang cakap ada kedai yang sedap dan femes..tapi hasil blogwalking ada yang cakap kedai tu mahal dan lembap. So tak jadilah...lagipon masa lalu, masya Allah, ramainya customer..so kami pergi kedai makan yang lain...

Alhamdulillah, makan pon murah, dan apa yang penting boleh tahan sedap. Kami makan 4 keluarga, dalam rm320..so satu keluarga kami bayar RM80...

Banyak makanan yang tak sempat ambil gambar..ni antara nya..baru dua jenis...kami ada amik siakap 2ekor, jenak sekor, ni siput sepahat 2kg, udang kertas bapak besar dalam 15 ekor, tomyam campur, kailan ikan masin, sotong besar 5ekor buat bakar dan goreng tepung...air2 buah...memang banyaklah...okaylah pada aku...boleh makan lagi lain kali...

esoknya, breakfast kat hotel...jalan2 kat tepi pantai...budak2 n kawan2 aku bawak anak2 gi waterpark sampai kecut..pahtu budak2 sambung lagi mandi kat jacuzzi...hahahhaa..aku sambung tidur..laki aku pagi2 dah balik KL sebab kena kerja...tenkiu abang luangkan masa layan karenah bini yang nak tido hotel...

breakfast kami haritu..ada macam2 lagi..macam biasa..makanan hotel memang la tak sedap kan..tapi sebab percuma..telan je lah sampai kenyang ok....

Check out kul 12 macam biasa...dan masing2 pulanglah ke rumah masing2 dengan gembira...

Bye Bye Gold Coast Morib....till we meet again.



Trip #kawanberjalanku in sha Allah akan ke Morib lagi bila-bila...tungguuuuuuu!!!!! :)

ANYEONG...

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...