Tuesday, September 9, 2014

Episod 2 ~ FEBRUARI ~TRIP #kawanberjalanku ke BANDUNG

Sambungan dari episod pertama...

Tapi sebelum aku lupa, aku nak bagi no fon supir yg kami amik
Pak Tarmidzi namanya
Boleh Wassap jer ngan dia di NO +62 813 2002 8484
Boleh risik2 dengan dia yer..dia ok...in sha allah...

Masih lagi hari ke2 di Bandung...Balik jer dari Tangkuban Parahu, kami singgah makan2 ala2 hutan tropika la kunun..g makan kat Kampung Daun..best jugak makan kat sini...tenang jer, siap berbaring2 kami tunggu makanan sampai. Lps makan pon baring lagi..kihkihkih...mmg tenang amat lah kat sini. Tempat cantik, ada air terojun lagi ha..Rasa nak terjun jer tau...tempat ni mmg jauh ke dalam sket lah. Nama pon pinggir hutan kan...





Kat sini makan memang sedap tapi harganya pon agak "sedap" gaklah...alhamdulillah...boleh diterima dek tekak ni ha...

Lepas makan...amik2 gambo...baring2...golek2...dlm kul 2.30 terus gerak ke kota Bandung semula...biasalah Bandung ni macet bangat yer..traffic congestion dia mmg foul abis...xreti aku ngan cara hidup org kat sini..org mengamen ramai, budak2 gelandangan pon ramai...petang tu terus ke Factory2 Outlet...Rumah Mode...beli baju2 branded dengan harga pasar malam..mmg terbaik...klu banyak size aku mmg banyak lah aku borong....tp aku kan dah berikrar xmo abiskan wet aku dgn benda2 y xpenting...org lain bawak RM2k..aku n wahyu yang paling sket...aku bawak RM1k...bawak balik malaysia RM400 lagi...duit rupiah abis pon sbb nak bayar tax n luggage yg tak berbeli ms check in tuh..ish..sakitnya ati...huhuhuhu

malam tu kami makan siap2 n terus balik bilik, nak packing bagasi...silap banyak lah datang Bandung 3h2m jer..mmg xsempat nk berjalan2..huhuhu..nyesal...klu nak pergi Bandung at least kena stay 4h3m..pergi pagi2 tau..amik 1st flight...br best/puas berjalan...


Malam makan kat kedai ni...sedappp...rindunya jus alpukat Bandung.... errmmmm...

Balik tdo2..kemas2 barang sbb pagi2 dah nak check out...esoknya pagi2 kami dah bangun, sementara tunggu lagi sorang kawan kami bersiap.lepas je makan bekpes, aku n geng yg dah bangun terus g jalan ke Kartika Sari...walking distance je dari hotel tempat kami nginap..adoi lupa plak nama hotel tu...Hotel murah jer..tp alhamdulillah bersih...n selesa...kat kartika aku beli brownies yg femes tu..itu je lah..mls nk mengangkut banyak2...sbb bkn feveret aku brownies2 bagai tu...

Dah complete semua orang...terus ke pasarbaru..sbb konon2nya membe2 ni nak PECAH TELOR..klu kat Indonesia, pecah telor bermaksud, nak jadi org pertama yg dtg kedai tu.selalu dia akan bg murah kat org pecah telor ni...


Beli baju2 souvenir kat sini...mmg murah 5helai baju IDR100k je...dlm rm30 duit kita...tp itu y basic la..aku amik yg tebal sket...dptlah RM50k utk 2 helai...tp kain dia tebal2..cme printed tu je lah boleh tertanggal...hihiihi..nampak bebenor ganasnya aku....

Dan ptg tu kami pon fly lah balik ke Malaysia....

Esoknya dan 3minggu slps tu, hidup aku mmg bertemankan....


Balik je Malaysia kena marah ngan adik aku sbb xbawak dia...bukan salah aku pon..hehhehehe
Tp sebab nak tebus kesalahan, terbooking lah ticket ke _______....untuk next trip!!!!

TQ UOOLSS....Anyeong!!!


1 comment:

Aznin said...

Aik. baru update kah...

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...