Friday, October 21, 2011

Part 1 ~Convo Dak Katun

Date : 18 Oct 2011
Tym : 2pm untill 5pm
Venue : Universiti Putra Malaysia, Selangor

Situasi seronok sang dak Katun...Dak Katun adalah nama aku panggey adik bongsu aku..sbb dia mmg mcm Katun. Kelakar tgk dia berjalan atas pentas ms amik Scroll convo lepas....

Situasi sedih sng kakak dak Katun...Flashback balik last 21years...Dak Katun lahir ke dunia tym tu aku darjah satu..ingat lagi 5 march 1989, ms Hospital Bersalin Aisyah, Sg Petani kol abah, bgtau berita gembira.oo yeah, aku dapat adik perempuan. Suke kemain sbb akulah yg hari2 dok gosok perut mak, dok bersembang ngn budak dalam perut..abah suh g mtk buku nama dr jiran, sepantas kilat dgn seluar katok xberbaju lari gi umah Maklong Ma (panggilan utk jiran aku) amik buku nama, last2 abah pilih nak taruk nm paling simple dlm dunia Aznin..bukan itu sebenarnya yg membuatkan aku terpaksa diri utk tidak menangis pd hari Dak Katun Konvo nie...

Dak konvo mmg aku jaga mcm anak aku sendirik, mn aku pegi aku bawak dia..percaya tak padahal tym tu aku br darjah satu. mak adalah berkerjaya, n dak Katun tidak pernah di hantar ke mana2 pusat jagaan kanak2 mahupun umah jiran miran wutsoever....aku yg gilir2 jaga dak katun ngn abah n mak...mak mengajar sessi petang sekolah, so aku balik sekolah sessi pagi, aku amik turn jg dak katun..main sama2..klu main mak2 aku jadi mak, dak katun jadi anak aku, tym tuh kan dia baby lg...aku jugaklah yg basuh u'uuuuh dia, buat susu dia, mandikan dia...smpaila mak aku balik dr keje...mcm xpecayakan???tp itulah hakikatnya..bkn mak xnak antar umah mengasuh, tp tym tuh abah baru pencen, so abah sepatutnya jaga baby....hehhehe, tp dah aku dok main ngn baby..abah pon biarkan je lah.cme tym2 aku rs mcm ssh sket, aku panggey abahlah..abah xg memana pon..kat umah jugak...hehehhehe

berbalik kepada cerita Konvo td...

aku rs dak katun dah besar panjang, dah konvo pon, aku jd sebak, aku jd sedih.....dulu ms zaman sekolah2 bila org tny, klu di beri list, sape yg aku paling sayang...Dak Katun adalah first dlm list aku, then mak n followed by abah...tp seknag dia dah besar, dia dah tak perlukan aku lg, nnti dia kawen mgkin aku lg sebak kot..agaknya mcm nie lah perasaan mak aku kan tgk anak2 membesar...huhuhu...(mak aku pon nangis masa adik aku konvo)

xnak lah cerita panjang lebar....nnti menitik air mata aku....banjir lak putrajaya ni karang... uwaaaaaaaaaaaaaaa :'P (tangis dalam gembira~~ ngeeeeeeeeee)


dak katun yg baju kurung ping yer.....pegang bouquet gift dr bestfren beliau.....


rakan sekampus..


me n my mum...


dak katun pegang bouquet yg me n mak beli....aku tlg beli tp pki wet mak..hehhehehe


dpn dewan tmpat berlangsungnya majlis konvo


walaupon bukan first degree, tp aku masih berbangga dgn dak katun...chaiyook...

P/S : Rashidi Ishak pon berkonvo pada hari tersebut..dia koz Mass Comm...sgt kacak n putih melepak, lgsung xmacam dlm TV..n Vanidah Imran kecik jer orgnya...cantik amat.....

No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...