Friday, October 21, 2011

Part 4 ~shopping tym...nilai yokkk

Date : 20 Oct 2011
Tym : The whole day
Venue (1) : UPM

Keluar je umah terus heading ke UPM, sbb adik aku antar jubah konvo..kesian dia..hajat xkesampaian.nak tau apa hajat dia??dia nak amik gambo kat POKOK UPM yg amat femes sekang..bukan sahaja di kalangan pengarah2 filem malahan di kalangan fotografer2 seantero Malaysia...mmg cantik pon tempat nie..walaupon menurut adik, klu nasib xbaik, mmg tempat tu penuh ngn taik lembu..hahahha..memanglah, tempat bela lembu UPM..kat situ lah..tp semenjak dua menjak nie, mmg dah xnmpak rupa lembu..mungkin pihak UPM dah sedar akan kecantikan n kefemesan tempat nie (hancur bahasa ~ngeeeeeeeee)...pokon tersebut adalah seperti dalam gambo nie yer...

pokok yang menjadi sgt femes sefemes Mawi setelah filem Lagenda Budak Setan..gambo nie bukan aku yg tgkap..hasil Yahoo Search n save dr FLICKR org...sgt cantik kat cni kan....

Venue (2) : Nilai 3 ~syurgaaaa dunia.....mmmmm boleyka???

Syurga bg mereka yg kaki shoppim la.aku pon boley tahan gak rambang mata bila sampai kat cni.semua boley dikatakan ada di sini.macam2 ada...syurga utk kaum wanita especially nya kott...mak nak sgt g Nilai..kesian mak, kat kg selalu ada rombongan cik Kiah ke Nilai, tp mak xpenah berkesempatan nak ikut memikirkan sapa nak jaga abah klu mak xder.sekang nie abah dah xlarat nak jalan, n xley miss cuci darah setiap 3hari...so terpaksa lah mak berkorban walaupon hati mmg sgt2 teringin nak ikut rombongan cik Kiah tersebut..kesian mak..

kalau kawan2 seangkatan usia cite pasal rombongan cik kiah ke nilai, mak diam jer..."mak teringin nak tau, mcm na sebenarnya nilai nie..selalu dgr dr org2 kampung mcm2, tp mak xpenah dapat nak bayangkan..."tu yg mak cakap....kakak pon dah bekalkan mak sedikit wang belanja utk mak shoppim sakan kat cni.....mmmm boley tumpang sekaki nie..hahahhaha..tp xsampai ati....:P




samapi luka2 tanagn mak asyik sgt membelek karpet..kat cni ja mak berjaya d pengaruhi dgn kegebuan karpet Turkey..hahahhaa....wak balik karpet Nilai 3 ke Kulim..hehhehehe


Venue (3) : Masjid Besi

Nie adik lelaki aku Zahari yg nak sgt2 masuk masjid besi..dia nak tgk kat mana yg org panggey masjid besi tuh..tambah2 pulak ada org kampung aku, anak cik Kiah tu lew..akad nikah kat masjid nie..n yg akad kan dia adalah salah seorang peserta Imam Muda...ye ker idak info nie???Dia imam kat masjid ni kerr??klu ada info tggalkan komen eh...





Venue (4) : Umai Cafe, Presint 3

Dah puas berjalan perut dah rasa lapar....teringat lak nak makan lempeng petang2 cenggini...tp malangnya lempeng out of stock..lempeng kat cni terbaekk wokk...mmg sedapp..makanan2 lain boley tahan..klu tgk keadaan kedai, mmg xberani la nak masuk klu ada singgit dua..tp actually n hakikatnya xderla mahal sgt..sgt berbaloi lah makan kat cni.....dpt view yg cantik n tenang..arga boley tahan, tmpat yg agak kelas kau jahh...hehhehehe

cucur udang nie sedap lah...nie adalah fevret aku nsejak azali...cucur udang/pasembor...sedappp arga klu xsalah Rm3 kot...



roti jala nie pon Rm3..sedap gak..puas makan lah walaupon 3keping tp besar...

nie mee rebus umai..pekat melekit...aku ske mee  so pd aku mmg xlah klu nak oder nie...tp yg nie boley tahan rasa dia..Rm5.50 kot yang.....

aku oder nie, boleyla.....tp setelah di tambah sambal tumis ikan bilis adik aku..sedap pulak..hehhehehe..


mak oder mee bandung, tp last2 mtk di bungkus sbb nak abiskan mee kuah adik aku..besar mangkuk dia..boley tahan..mmg x abes makan sorg...

ni nasi lemak kukus ayam grg berempah RM6....xrasa...tp ayam goreng dia bau semerbak..tergugat iman aku....sambal mmg sedapp....

adik aku...tym dah nak magrib....so kita balik dulu...

Ingat malam tu nak bawak mak g I-City n g makan western kat Kg Baru...tp terpaksa di batalkan niat suci tersebut sbb ujan mencurah2 membasahi bumi.....Lain kali la mak ek....

ada satu tempat lg yg mak teringin sgt nak gi..mak nak naik Cruise tasik putrajaya..nnti lg sekali mak dtg insyaAllah, saya akan bw ke sana yer....

Semua yang saya cerita semestinya berlaku dalam hidup saya...enjoy my story k...

2 comments:

wan nurul hezrina said...

aku suka mkn n lepk cni..mmg terbaek

Azfa Bt Hj Baharudin said...

best kan...ekceli nak cari lempeng.....tp dah abes lak...