Monday, July 23, 2012

IFTAR ~2 Ramadhan

untuk hari kedua aku masih berjaya menahan nafsu ke Bazaar Ramadhan atau Pa.Ram....

masakan hari kedua agak simple
akibat kepingin nak makan spageti maka terhasillah

presenting


CREAMY MUSHROOM SPAGHETTI ~modified tekak melayu

nak resipi tak????nak kasik jugak2 nie...hehhehe...spt biasa utk bahan2 cari2la bahan tersembunyi dlm cara2 preparation nie ek....

sediakan bahan blend :- cili padi ikut suka ati + bawang putih

  • panaskan minyak/marjerin dlm kuali, masukkan daging ayam yg dipotong2 kecik tambah garam n perasa, goreng hingga masak
  • pahtu masukkan bahan blend...biarkan hingga cili betul2 masak supaya tak sakit perut anda
  • then, masukkan bawang kuning (bawang Holand) yg di potong dadu, cili benggala n carrot..bila dah agak2 masak bolehla dimasukkan cendawan butang atau cendawan tiram
  • pahtu masukkan pulak mushroom cream Campbell, tambah air sket n masak hingga agak2 pekat
  • sedia untuk di hidang
senang kan????memang senang....lambatnye tym nak rebus spageti je kottt....


 tp tekak hubby memang takleh terima spageti2 nie tambah2 bolognaise...klu nk buat bolognaise kenalah modified jugak kasik extra hot...baru dia makan...klu tak jgn haraplah dia nak telan....

n kena sediakan nasik jugak utk dia..utk lauk nasik aku hanya masak ikan tongsan kicap n kailan goreng berlada sos tiram....



harap2 misi taknak ke bazaar akan dpt di capai tahun nie..sbb rasa2 mcm nak jugak ke pasar esok...ahaksss!!!!




2 comments:

ishahannah said...

tq bagi idea bt spageti carbonara..hehe..dh buntu nk masak pe..

Azfa Bt Hj Baharudin said...

@ishahannah ~a'a kan ari2 kena piki nak masak per..mmg buntu!!bg idea dlm senyap..hahahhaha