Saturday, July 28, 2012

IFTAR ~8 Ramadhan

Bangun pagi2 en Bear dah xder kat sebelah, mmgla mengaruk aku cari laki aku..selalu bangun dia ada kat sebelah..huhuhu sedih, awal2 pg dia dah kuar g keje..pg tadi aku pasan dia ada kejut aku bangun sahur, tp sbb aku pon baru je tdo selepas abis layan Korean Drama ~BIG~ aku malas kan nak bangun...bg alasan beras takder nak masak nasik..huhuhuhu...dia mmg xpenah bangun sahur..so sbb sorg2 yg bangun dia pon xkisah aku tak bangun, lg pon cuti so dia xrisau klau aku xsahur...dok umah je kan!!hehehhe bear bear...kesian dia..semalam aku merajuk tanpa sebab...mesti dia bingung kan???huhuhuhu

ekceli beras memang abis pon, ada kot satu pot lagi, tp malaslah nak keringkan terus bekas beras tue, org cakap tak elok, takut rezeki putus..dr kecik aku dibesarkan dengan mitos macam tue, so aku follow je la kot..hehehhe...tiap2 hari g kedai Darussalam tue, tp siyes langsung terlupa nak beli beras..takpelah...huhuhuhu

arini IFTAR sengsorang as bear kat bengkel lagi...td dia tepon sbgtau dia balik malam2, mgkin tgh malam sbb kereta banyak kat bengkel...n foremost nak siapkan si bujang Ayoub...takpelah..dia pon pesan jangan masak utk dia, masak utk aku jer..malaslah nak masak kalau makan sengsorang!!nak kuar beli mmg taklah...check2 peti sejuk ada balance spageti aritue...yg belum dituang kuah..so aku pon pantas menggoreng!!!goreng2 bodoh jer....

taruk minyak zaitun dlm kuali, bawang holand tue,capsicum n lada burung potong2..pahtu masukkan spageti, gaul2 n masukkan garam...dah siap menu aku...


utk lauk nye pulak, aku bakar ayam 3 ketul atas kuali leper..buat simple2 jer...panaskan minyak zaitun, letak ayam..taburkan serbuk cili,garam,serbuk lada hitam, lada sulah dan serbuk kari..paling2kan...kalau nak kering je kuali tambah minyak zaitun lagi...masak sampai daging ayam bertukar putih....memenag simple as ABC je kan menu aku...pahtu bakarla sket hotdog utk menambah selera tekak pahit satu hari tak makan nie..memang simple!!!makan bujang la katakan!!!
 

sedap kan???memang tempting sbb nak memasak pon tak renyah..aku pantang masak benda yg banyak bahan..xminat sangat!!!hehehehhe...as korang tgk, menu aku minggu nie mmg berkisar masakan western je kan??bulan posa tekak pelik2 sket, nak makan bakar2 lah, nak makan benda yg xselalu makan!!!semua benda yg aku masak nie kebanyakkan yg tak pernah aku masak tym2 hari biasa.....tym hari biasa lagi simple kot sbb aku tak berapa gemar makan nasi dengan kuah yg banyak, so banyak makanan kering2 jer...

insyaAllah minggu depan nak try masakan2 lain lak!!!!


No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...