Friday, July 27, 2012

IFTAR ~7 Ramadhan

Assalamualaikum wbt...jawab jgn tak jawab...xjawab dosa...
ekceli dr cara aku bg salam korg mesti dah agak mcm hepi semacam jer dak Azfa ari..selalunya mandom...hahahha..harini mood okeh, masih menten....hepi sbb hari ni dapat belikan my mum handbag for her birthday..hopefully she will like it...

wawawawa...berjaya jugak aku masak hari nie..pdhal hari ni kul 6 aku kat opis lagi...yela g bazaar sebelah opis, mmgla asyik kusyuk musyuk kan..sedar2 dah kul 5lbh....naik opis punchkad packing2 mmg la kul 6 aku gerak kuar dr opis kan...dahla barang2 nak masak lom beli...

plan dlm kepala nak buat masakan bawal..tp bila pikir2 ada ke bawal kat Darussalam tue, makanya terbitlah plan ke 2....nak masak udang sambal petai....yum yum dap gak tue...tp nsb baik ada lak bawal kat Darussalam tu, g shopping tym kul 6 nie, best sket.selalunya penuh org kat Darussalam, tp sbb dah kul 6 org dah siap shopping agaknya, so tak ramai org..bley berlenggang kangkung dalam pasaraya...hahahahha

kul 6.50 gakla aku start masak....ngam2 tym aku letak periuk nasik atas meja azan pon berkumandang..en bear lom sampai umah agi...arinie dia settlekan anak bujang kami num 2 si Ayoub tu, sbb nak bawak ayoub balik Kulim buat kali ke2...hehehhehe...nilah tak mampu nak beli kete baru...endure je lah ngn karenah kete secondhand nie....

eh melencong2 lak aku...padahal nak cerita juadah iftar harinie...hihihihihi

presenting.....my favourite dishes from childhood...


ikan bawal goreng rangup berkuah sweet sour (abaikan kepala ikan satu lagi yg agak rentung)

tak payah resipi kot..semua org pandai masak nie kot??hehehhehe
tp kalau nak boleh komen....hihihihi

kangkung crispy...bear cakap sedap...ni senang ja nak buat nie..aku petik2 daun kangkung..basuh n then gaulkan dgn garam + serbuk cili...kemudian tabur2kan tepung gandum..goreng mcm goreng keropok/papadom tue...siap!!!!!!hheheheh sedapp beb....

n for dessert mini pavlova yg superb yummeh....rasa sekali nak sepoloh kali....comform!!!!!!hahahaha...

sekian menu utk hari nie....tak jadi balik kg mggu nie, Ayoub lum discharge..takpe lah....huhuhu mggu depan kalau ada photoshoot mmg another week la gamaknya..silap2 aribulan langsung tak balik sampai raya aji!!! huhuhuhuhu...

P/S : mood tetiba berubah jadi mood sengal...LEMAU dah!!!!!!!!!huhuhuu


No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...