Tuesday, July 24, 2012

IFTAR ~3 Ramadhan

Hye Uolll
Assalamualaikum

Apa dah jadi nie, xder gambar my IFTAR menu utk hari ke3 akibat malas n tak larat.Pdhal dah 30 tahun aku hidup n dah 24tahun aku dok puasa sepanjang Ramadhan tp masih xdapat nak copen amat letih...ekceli bukan letih sangat pon tp ngntuk sbb xtdo semalaman semalam, xleh tdo....

Balik dr keje singgah Darussalam beli ayam sekor n air soya+cincau (oder dr en bear)...dalam kepala otak meligat jugak pikir nak masak apa...dah rasa mcm kat pantri Masterchef lak tym dalam Darussalam tue...tingin lak nak makan ayam bakar ala Nando's tue, carik2 sos Nando's xder lak..3 kedai aku masuk cari sos tue.Tym aku xnak beli ada je kot...Dugaan tul lah....last2 beli ja bahan2 nak buat tomyam..huhuhuhu jauh lari tuh.

Sampai2 umah letak barang2 basah kat dapur terus g mandi, solat2 n terus gi dapur semula...bersihkan ayam, gaulkan dalam tepung, potong2 bahan nak wat tomyam sepsiap..tgk jam baru kul 6..awal lagi..aku selalu start masak dalam kul 6.30 sbb tak ske tgk makanan yg dah siap terhidang ats meja tp xley jamah...mencabar keimanan aku tuh..hehehhee

dah siap2 kan bahan aku pon lepak baring2 sebelah en bear yg kusyuk men game...last2 tertidur sampailah en bear kejut kul 7.15 suh bukak posa...aiyok!!!!

Terima kasih en bear tolong ayang masak hari nie..siyes letih giler+mengantuk sampai tertidur tak sedar2kan diri...Aiyok makruh dah posa aku...tdu dekat2 waktu berbuka...hhuhuhuhu

So, hasil masakan en bear aku n dia berbuka dengan Ayam+Cendawan Tomyam dan ayam goreng tepung....hasil air tangan en bear..sbb bangun2 basuh muka dah azan...xsempat nak snap gambar pon...bila dah abih makan baru teringat!!!heheheheh

hari ni taktau nak masak ape lak...aiyok!!!


No comments:

2020 dan blog Azferrr

Assalamualaikum WBT Entri pertama untuk tahun 2020 setelah hamper dua tahun xjenguk blog. bertemu kita kembali. uish dah tumbuh Lalang da...